Det var la gött

IBF Göteborg - Surte IS 4-1

Det var la gött att äntligen matchen är slut. Vi hade minimalt bollinnehav men visade en stor styrka i försvaret där Surte inte skapade så vidare värst mycket. Jag hörde att det gnälldes på att vi spelar fult. Speciellt jag och Virre. Fan vad trött jag är på sånt snack. Fult spel är efterslängar, cross checkingar, att "råka" springa på motståndare på väg till och från bänken och att springa runt och lipa över knuffar i anfallszon. Det har inte jag sysslat med sedan juniortiden i alla fall men samtliga uppräknade saker pysslade Surte med idag. Att spela lite tufft i eget slott är tillåtet och det ett innebandyförsvar går ut på. Vilket lag låter vassa skyttar stå och ladda i lugn och ro? Det är ingen jävla basket vi spelar.

Nåväl, ett nytt svansben tack.

Mysigast var det stora kliv i tabellen vi gjorde ikväll. Från nedflyttning till tredje plats. Det är rätt tajt mellan första och åttonde plats just nu.




Kommentarer
Postat av: Frida

Ja de va gott att se försvaret igår.. kanske inte den roligaste innebandyn att titta på, men igår handlade det om att hålla tätt. Förmodligen en skit rolig match att spela. =) nu fortsätter vi emot Södra dal på söndag... Skall vi käka ihop innan?

2007-11-02 @ 07:54:15
Postat av: Åsa

Det var riktig tråkinnebandy men det är inte det som räknas när man kollar tabellen liksom. Ja, bra idé att käka innan.

2007-11-02 @ 08:02:40
Postat av: mika

jag har blåmärken... jag får aldrig, och då menar jag, aldrig blåmärken! Riktigt najs kämparglöd igår!

2007-11-02 @ 08:33:41
URL: http://mikapersson.blogg.se
Postat av: Josse

Jag har ryggskott! Tjoho, men det var det värt. Lyckades ändå sätta en skön tackling.

2007-11-02 @ 09:20:18
Postat av: Josse

Du är tokciterad idag, här:http://www.innebandymagazinet.se/ibm/artikel.asp?d=108&aid=28156

2007-11-02 @ 10:42:15
Postat av: Jasse

Fan va rätt kommentar på det fula spelet Åsa!!

2007-11-02 @ 12:43:46
Postat av: Anna

Asgött att ni vann! Härligt att typ halv texten i innebandymagazinet var din :-) Ha en underbar helg.

2007-11-02 @ 15:36:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0