en Alebonne talar igen

Ikväll möter vi Surte igen. Japp, det kan kännas som en never ending story det här med Surte, vi har trippelmöten i b-lagsserien i år (oh, please Lord, why?) och det blev ju trippel i a-laget mot Surte också. Så ikväll kommer Alebönderna åter till Valhalla för lite avslappnat b-lagsspel.

Nåja, om det är någon i göteborgsinnebandyn som kan kalla sig alebonne så är det väl jag själv. När jag var en liten flicka och spelade i Ale IBF med min purpufärgade Unihoc Kevlar sjöng vi ibland följande klassiska hejarramsa på matcher och cuper: "Ale slår bönderna, slår bönderna, slår bönderna" osv. Med ganska låg självinsikt sjöng vi eftersom det var vi själva som kom från gödselluktarland och knappast kickersbrudarna i Robertshöjd eller Frölunda. Som oftast förlorade vi matcherna dessutom. Sista året jag spelade i Ale kom vi dock före Pixbo i tabellen, det är min skönaste skalp. (Vi kom näst sist, nota bene.)

 

Kommentarer
Postat av: Frida

hmmm.. match idag rmot surte.. Underbart att se de någonstans.. vi har inte fått ut mail om samlingstid etc.. Skall alla vara med?

2007-11-19 @ 12:27:31
Postat av: Åsa

Ja, alla ska väl vara med som vanligt. Det står i spelschemat på vår hemsida och det sas efter matchen i lördags. Men nu hade vi fått mail såg jag.

2007-11-19 @ 13:34:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0