Jonas: Jag älskar dig fortfarande.

305354-15



Jag blev så glad igår när det visade sig att Frida Freitag liksom jag var lite smått förtjust i Jonas Thern när det begav sig. I vanliga fall brukar jag mötas av oförståelse när jag berättar att jag har nummer nio därför att Jonas var min idol. Hans fotbollskarriär peakade ungefär samtidigt som jag började spela innebandy och skulle välja nummer.

På tal om nummer så hände en sjuk grej på Josefin och Peters fest i fredags. Josses lille bror hade minnen av mig från när Josse och jag var juniorer och hon spelade i Partille och jag i Älvstranden. Lillbrorsan mindes att jag hade nummer 99 och satt mö i utvisningsbåset. Sjukt var att han minns detta som utspelades sig 1996-97-98, innan vi fick nytt matchställ och jag kunde återfå en enkel nia och sjukt är att jag fortfarande får dras med det där ryktet om att sitta i utvisningsbåset och vara arg. På hela min seniortid (sju år) har jag aldrig varit så mycket utvisad som i år, i år har jag fyra minuter på kontot. Robertshöjdarna var alltså tveksamma till att jag skulle få komma till deras lag för några år sedan enbart på grund av hur de förutfattade meningarna var under juniortiden. Kan inte jag få bli ihågkommen för att jag kallar min lagkamrater för snuttegurkor (Frida) eller gör snygga mål (nu tänker jag på ett stenhårt skott i krysset från nästan ingen vinkel alls borta mot Partille för tre år sedan)?

Nåväl, jag är tokladdad inför träningen ikväll. Matchen mot Halmstad i helgen är viktig och jag känner ett ansvar att visa detta på träningen ikväll. Tagga tuggtråd till lunch. 

Kommentarer
Postat av: frida

=)
Den bilden e het..
Hade honom på väggen hemma.. Och älskade Ciao ciao Italia, för de nämde hans namn där.. Hahaha

2007-11-15 @ 10:45:59
Postat av: Åsa

Ravelli, och Rehn, Jonas Thern och Hysen blir så braaaaa

Fan vilken bra låt. Något för omklädningsrummet kanske?

2007-11-15 @ 12:54:58
Postat av: Tina

åhhh....vilken omklädningsrumslåt....I´m in....när kommer ni o hälsar på.....jag e ledig....hmmm....typ hela tiden...lunch kanske (mkt fint fik på första våningen)

2007-11-15 @ 15:10:51
Postat av: mika

Thern och Stefan Schwarts va två av mina favvisar!!!

2007-11-15 @ 17:30:29
URL: http://mikapersson.blogg.se
Postat av: Emil

Ur låten "Du och jag" med jävlaranamma:

"Du och jag är som kon och klöver, som Jonas Thern och ett skott högt över"

Det är poesi det med, och jag trodde minsann att det var Thomas Rundqvist du tagit ditt nummer ifrån.

För övrigt, har aldrig sett dig spela, så jag vet inte, men har hört att allmänna omdömet är "ganska slagig", om du förstår. Det omdömet kom iaf från den enda tjejen jag kände som också lirade innebandy (och som du senare bröt armen på) ;o). Men jag är övertygad om att du är snäll, snygg och elegant ;o).

2007-11-15 @ 18:55:08
Postat av: Åsa

Tina: Vi e på gång till dig...
Mika: Schwartz gillade aldrig jag. Han va för ful.
Emil: Du lyssnar alltså också på rykten. Hon var kanske inte helt objektiv. Slagig? Nä, kom och kolla så ska du få se på innebandypoesi.

2007-11-15 @ 22:02:26
Postat av: mika

nej han var inte ful, han va grym! Å när han trollade bort typ 4 bulgarer (tror jag) på mittplan i vm -94 så blev han min hjälte!

2007-11-16 @ 08:14:37
URL: http://mikapersson.blogg.se
Postat av: Åsa

Jo, det kanske han gjorde. Men då hade han för mycket teknik för min smak. Jag gillar mer bröta och köra än finlir...

2007-11-16 @ 10:01:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0