Det finns, (det finns) om du orkar sträcka ut

IBF Mesproppeborg - Ingelstad 3-7

7-3 är nog de största förlustsiffrorna jag har åkt på under mina sju år i division ett. När jag åkte ur elitserien med Östra för fyra år sedan blev det nog några fler mål i baken några matcher men annars har jag blivit beskonad från sådan förnedring som vi gemonled idag.För övrigt har det tokat till sig med taballen på innebandy.se. Vi ligger under strecket. (Shit, det har jag aldrig gjort förut.)

Vi har allvarliga problem med laddningen inför matchen. Det är lojt och få tar ansvar för att peppa varandra. Därtill blir vi lamslagna när det börjar se illa ut. Vi börjar stå still med bollen, passar för sent och skyller på att de andra inte visar sig eller hörs. Men framförallt har vi problem med målgörandet. Både mot Färjestaden och idag mot Ingelstad fanns chanser men det vill sig inte. Tänk MÅL i avslutsläget - inte SKOTT.

Ingelstad spelade fint, speciellt i anfallet. Vi tog över i tredje perioden och hade bud på fler mål än tre, men som sagt, skärpan saknades.

En som visade hur man tänker mål var Carro Björkner när hon bjöd på tre aptjusiga skottmål och Surte spelade ut WIC alldeles nyss. Mangan och jag kan tydligen inte få nog av innebandy och passade på att besöka Ale gymnasium när vi ändå huserar i Älvängen. Surte var på topp men WIC var särdeles bleka. De spelade bra men saknade viljan att ta sig fram i det svarta försvaret.

Som oss idag. Vi möter Warberg i nästa match. Det kan bli spännande...

 

Kommentarer
Postat av: Carro

Tack Åsa för dem vänliga orden!!!

2007-10-21 @ 02:10:53
URL: http://bjorkner.blogg.se
Postat av: Åsa

Äsch, de var ju snygga mål.

2007-10-21 @ 15:28:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0