Ett modigt hjärta är ett farligt vapen

- Jag ska vara stark och modig, sa fotbollslandslagets målvakt Hedvig Lindahl inför matchen mot USA som pågår just nu.
Sverige ligger under med 2-0. Det känns som om det inte riktigt funkar för Sverige i årets VM.

Stark och modig. Det var ord som fastande direkt i mitt huvud som suktar efter mental träning. Det handlar om självförtroende, att våga på planen, att stå upp i närkamper, att pusha på lagkamraterna och att fortsätta kämpa.

Det är som hämtat ur Narnia. För Aslan. Stark och modig.

Aslan som för övrigt är en av mina idoler och guuu va jag grät när han dog på stenbordet i senaste filmatiseringen.

Lika som bär: Aslan och Roy.

305354-5  305354-6


Kommentarer
Postat av: Josse

Fast Roy är sötare

2007-09-14 @ 14:01:03
Postat av: Åsa

Dock inte modigare.

2007-09-14 @ 17:13:01
Postat av: Pierre

Att våga är att veta att man inte alltid kan lyckas men ändå ha modet att fortsätta försöka.

2007-09-14 @ 17:34:04
Postat av: Emil

Blev intresserad när du sade att medias bevakning gjort dig mer intresserad av damfotboll.
Dålig fotboll är dålig fotboll vem som än spelar, och det är precis vad man får se i 90% av matcherna i pågående fotbolls-vm. Och herrallsvenskan.
Och inte är det intressant.
Snart börjar som tur är världens näst bästa hockeyliga.

2007-09-15 @ 02:06:32
Postat av: Julia

Haha! Nästan samma ju:) Kram Julia

2007-09-21 @ 23:37:33
URL: http://bagladies.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0