Surte lämnade walk over

Det finns så otroligt mycket att säga om vad som hände i Valhalla under vår seriepremiär igår och det skulle kunna sammanfattas i att Surte stod för den mest fega insatsen jag hört talas om i innebandy. Surte lämnade walk over - så var det. Och erkänner det till innebandymagazinet.se:
- Klart som fan att vi inte vill spela vidare när vi ligger under med 0-3, säger Surtes Johanna Gratjova till Innebandymagazinet.se.

Pinsamt uttalande och tack för hjälpen Magget.

Spelarnas säkerhet? Det är alltid halt på parkett och det fanns två andra hallar att spela i. Domarna var otroligt flata och stod som två bleka sparrisar under de heta diskussionerna. Surte var skärrade efter att ha stött på lite hårt spel vid sargerna och den där armbågen som orsakade den hala fläcken skrämde skiten ur hela laget helt enkelt. De var utspelade och såg sin chans att börja om på grund av den hala fläcken. När fläcken, som var jävligt hal det håller jag med om, var åtgärdad fick lagledningen panik och började tala om hala fläckar över hela golvet. Som om de aldrig spelat i Valhalla innan och känner till parkettgolvens egenskaper.

Vår tränare Pierre har sammanfattat all fakta på vår interna hemsida:


- att de låg under med 3-0 efter första perioden
- att de erbjöds att fortsätta matchen i hallen jämte
- att båda lagen värmde upp på plan utan någon klagan på golvet
- att domararna godkänt hallen/ golvet för spel innan signal
- att det aktuella området blev ett problem område först efter att en spelar droppade blod som torkades bort, och i samband med detta blev halt
- att det aktuella området städades
- att det aktuella begränsade område helt plötsligt kom att gälla omfatta hela plan
- att det erbjöds att hela planen för säkerhets skull skulle tvättas av med städmaskiner


Att sedan Surte-spelare börjar snacka om det dåliga arrangemanget och så vidare tyder bara på att de inte kan stå bakom beslutet. De saknades musik under halva uppvärmingen men det är fan inte vårt ansvar att peppa och ladda upp motstånadrna. Om musikanläggningen är paj så gör som vi gjorde - skit i det och hjälp varandra att ladda. Det där om att vaktmästaren i Valhalla sagt att lagen brukar få tillgång till omklädningsrummen en halvtimma innan matchstart är givetvis inte sant. Man får sitt omklädningsrum när man kommer till hallen. Det vet alla som spelat match i Valhalla, vilket Surte gjort förr, det vet jag.

Fegt och osportsligt är orden för den här helgen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

- visst dem låg under, ingen kan ta ifrån IBF sina tre bröt mål. Men hade det kunnat stå 3-1 3-2? om spelare vågat anfalla fullt ut på den berörda delen. Som nu låg framför målet. Det får vi aldrig veta...
- Hallarna bredvid är inte godkända för spel i Div.1 så där rök den möjligheten.
-Uppvärmning är ju inte precis som matchsituation med löpningar fullt ut.
- Klart domarna godkänner hallen innan match, för då hade dem inte märkt att folk föll om vartannat.
- Efter att en spelare ramlat och droppat blod, och det hände ju redan i andra bytet!? Så redan efter 1 min var första olyckan skedd i det aktuella området.
- Det skulle beroende på vilket medel som det skulle städas med ta från 2-5 timmar att städa helt.
Sedan undrar man hur innebandymagazinets sinne för ironi ligger till när dem citerar en aning felaktigt.
Ibf var det bättre laget första perioden, helt klart. Men för att spela en rättvis match måste förutsättningarna vara att man vågar springa fullt ut på planen.
Vi på läkaren hoppas på att få tillbaka pengarna och att det nästa gång i en sådan situation informeras lite bättre.

2007-09-23 @ 15:59:12
Postat av: Christer

Imponerande kommentar utan att våga stå för den. Jag kan som jag gjort förut bara konstatera att herrmatchen efteråt genomfördes utan problem efter städning som tog max 30 min.

2007-09-23 @ 17:13:20
Postat av: Anna Kristiansson

Enligt uppgift ovan tar det två till fem timmar att städa en plan inomhushall. Jag har nedanstående frågor till den anonyme kommentatorn.
* Vilka medel har man att välja mellan vid denna sortens städning?
* Vad är det som gör att det tar två till fem timmar?
* Sker denna sortens städning regelbundet? I så fall hur ofta?

2007-09-23 @ 19:26:59
Postat av: Pierre

I lördags såg jag tydligen ett underverk- två vaktmästare köra varsin städmaskin (modell större med ratt, hur kuliga som helst) och klara städningen av en hall klart under 30 minuter. Teamarbete, ambitioner och vilja kan tydligen göra underverk. Inga klagomål vid matchen efteråt.

2007-09-23 @ 21:58:32
Postat av: Anna

Ironi är inget bekant ord för dig? funderar över om innebandymagazinte på något sätt sponsrar eller sitter i ibf:s styrelse då deras vinkling på artikeln från lördagen inte va riktigt rättvist. Jag tyckte med att det såg livsfarligt ut att spela och att eran spelare klarade sig undan utan hjärnskakning då hon slog i huvet, är änglatur. Bör väl tilläga att jag varken hejade på IBF eller Surte utan endast var där för att kolla lite kul innebandy.

2007-09-24 @ 11:54:23
Postat av: Marre

Jag kan bara säga att magget skrev precis rätt, förutom Wirres kommentar. Jag stod precis bredvid och så sa hon inte. Hehe!!. Den lilla hala fläcken var la inte så farlig... jag föll på den. Å, vad hände med mig??? Jo jag reste mig upp och spelade vidare...

2007-09-24 @ 12:11:07
Postat av: Marre

Nu är det nya tag och ny match att fokusera på..... keep on moving!!!

2007-09-24 @ 17:07:25
Postat av: Anna

Grattis Marre att du klarade dig när du ramla... den gången. Hade velat höra dina åsikter om du inte kunnat resa dig och spelat vidare...

2007-09-24 @ 22:23:26
Postat av: marre

Varför skulle jag inte kunnat resa mig upp... det skulle allt villja mycket till om jag inte skulle resa mig upp på planen. Typ en wopsidopsiallihoppsi och sen landa rakt ner med huvudet förre nedborrandes i parketten.... Allt kan hända på en innebandy plan, och det har absolut inget att göra med en liten hal fläck... Förstår fortfarande inte varför det läggs så mycket fokus på denna lilla fläck när det är själva agerandet som va problemet....

2007-09-24 @ 22:46:21
Postat av: Marre

SLUT TJATAT!!!!!!

2007-09-24 @ 22:53:21
Postat av: Jasse

Anna, kan vi inte bara sluta spela innebandy allihopa, sitta hemma i soffan i stället och kolla på Tv? Där kan väl inget farligt hända?..jo man kan ju trilla ur soffan iofs. Det skulle ju vara änglaotur om något sådant hände..
Hahaha, ni e så roliga när ni överdriver!
Tillåt mig att små-le..

2007-09-26 @ 10:57:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0