Svår torka



IBF - Vänersborg 3-3.

En match som borde utspelat sig på Hawaii.

Jag har sett fram emot en säsong där jag kunde spela utan press och därmed kanske det skulle gå bättre än förra året och kanske kunde jag höja mitt pissdåliga självförtroende när det gäller innebandy. Tji fick jag. Måltorkans land är täckt av en tjock dimma av press och negativa tankar.

Jag har aldrig varit en målspruta och tyvärr är det ju poängplockarna som räknas. Slitvargarna lever ett liv i skymundan. Därför blir det extra svårt för en sån som mig att känna att min kedja måste börja prestera framåt. Inte bara måste jag göra mål, jag måste också börja göra något som aldrig varit min styrka.

Vi gjorde en superbra insats i box play idag. Var det nån som märkte det eller?

Och det som är så jävla irriterande är att det inte skulle vara så den här säsongen.


Nä, jag ska ägna hela fredagen åt mental träning och så ska jag snurra upp hela Husqvarna på lördag.

Ett uppmuntrande ord, någon?



Kommentarer
Postat av: Josse

Nu ska du få en massa uppmuntrande ord: Box-playet var väldans bra och jag är glad att ni höll tätt så bra med tanke på att det var jag som orsakade det. Eran kedja är den absolut är skönaste att spela med för man litar så mkt på att ni gör ert yttersta hela tiden. Det är inte så himla lätt att börja spruta in en massa mål helt plötsligt, dels när ni 3 kanske inte är uttalade "målgörare" dessutom när man spelar med helt nya backformationer. Det krävs samspel för att våga göra avgörande grejer. Och Åsa, kolla bara din skottstatistik mot Karlskoga; det finns där, det vet du. Vi kanske måste hjälpa dig lite mer på traven bara. Sov gott så ses vi på lördag. (Uppfattas det som smörigt så var inte det min tanke)

2007-09-13 @ 23:35:57
Postat av: Anonym

Tack. Det var smörigt men precis vad som behövdes.

2007-09-14 @ 09:34:54
Postat av: Tina

Jag känner med dig Åsa.....från en slitvarg till en annan....förra säsongen gjorde jag inte ett mål på de första 5 seriematcherna tror jag att det var....plötsligt händer det....du behöver inte göra mål förrens till serien.
Har du testat den nya dance battle finten...testa den på lördag...hihi

2007-09-14 @ 09:40:09
Postat av: Åsa

Vadå dance battle-fint? Finns det en sån? Den ska jag givetvis lära mig.

2007-09-14 @ 10:28:55
Postat av: Tina

det gäller att få motståndarna att uppmärksamma dina fötter istället för klubban....detta gör man genom att utföra ett dance battle med fötterna....bra va!

2007-09-14 @ 12:51:27
Postat av: Pierre

Shit- visste att det var något jag glömde. Det är som coach väldigt tacksamt att ha en kedja som fungerar lika bra offensivt som defensivt. Eran kedja har helt klart visat att denna formation är något att ta på allvar. Hoppas att du kommer ihåg vad vi pratade om senast, snurrfinten och målen kommer, det är jag säker på. Skall försöka bli bättre på att ge positiv kritik till alla i laget. Tyvärr kan jag bli lite för fokuserad på saker som inte fungerar och glömmer bort det som fungerar, i stridens hetta.

2007-09-14 @ 16:25:47
Postat av: Åsa

Tina: Jaha. Jag ska börja träna genast.
Pierre: Det är lugnt. Men det är lätt att fokusera på det som inte funkar, det är det...

2007-09-14 @ 17:12:31
Postat av: Pierre

Det verkar som om den mentala träningen fungerar, såväl snurrfint som målskott i ett och samma moment, fan va bra...

2007-09-15 @ 15:31:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0