förhållandevis värdelös

Vi kom tvåa i föreningsmästerskapen efter en finalförlust mot herrar division tre. Hur de fuskade sig till segern har jag inte klurat ut ännu men jag jobbar på det. Håkansson fick en megafon, Josefin blev årets spelare och jag är jätteglad över att ha vunnit poängligan. Hela laget led av måltorka och det behövdes inte så många poäng för att vinna i år, men det är gott för självfötroendet att vara den som överträffade sig själv och vann.

Först tyckte jag Patrick Ekwall var bra när har kritiserade allt fjäsk för Carl Philip som tävlar med de stora pojkarna i att köra bil. Jag är otroligt trött på kungafjäsket. Sedan blev jag lite besviken på Ekwall när han tyckte att det var häftigt att det kom 14 000 personer Globen för en SM-final -  i innebandy. Jag anade tyvärr en viss nedlåtenhet i rösten. Som om det var helt otroligt att så många vill se på denna hobby. De stora sportjournalisterna har fortfarande inte fattat att innebandy är en stor sport som är allvar för väldigt många. Men tack för att du nämnde det fina publiksiffran i alla fall, Putte. 

Men varför var det inget om IKSU eller WIC i Sportspegeln igår? Jag hade gärna sett när WIC kom hem till Varberg och möttes av en rusig folkmassa. Tur att Västnytt behagade vara där. Kolla här.

Kul att Sverige spelar öppningsmatchen mot Kina i OS i fotboll. Bra grupp dessutom. Jag tror det blir en fotbollsmedalj i år.




Jag trodde det var Fredrik Reinfeldt i studion.
Lika som bär:  statsministern och Mika Packalén.

Jag känner en på Chalmers som går och äter.
Jag med, Suss, jag med.


Kommentarer
Postat av: Mika

nu kan ju inte jag blogga om prins-fjäsket, men håller med till fullo!
Och suss kommentarer slår allt. Nu ska jag bara hitta svar på ben-frågan t malin.

2008-04-21 @ 10:55:16
URL: http://mikapersson.blogg.se
Postat av: My

jag känner faktiskt flera personer som går på chalmers..och gissa vad? Alla äter!

2008-04-21 @ 11:05:39
Postat av: Åsa

Mika: Det gäller att vara snabb om mna ska vara först i bloggosfären.
My: shit, det skulle jag aldrig kunna gissat.

2008-04-22 @ 10:06:21
Postat av: Anonym

Om nån hade lyssnat klart så hade jag faktist tänkt å berätta vem jag mena.. Men jag kan bjuda på den.. annars har ni ju inget annat roligt att blogga om :)

2008-04-24 @ 20:57:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0