han samlar drömmar i fickan

Ett par ord om att i alla fall en människa saknade mina inlägg om floorball värmde och fick mig att vilja blogga här igen. Passar väl jättebra att börja skriva igen nu när den spännande övergångssäsongen är i full blom.

Fusionen mellan Älvtsranden och Partille ska alltså heta FBC Challengers. Ett lite smålustigt namn där ambitionen att vara internationell och framtidstänkande faller platt för mig. Jag har alltid ogillat när man ger svenska idrottsklubbar utländska namn. Men jag hoppas att de lyckas med uppdraget att utmana Pixbo. (På herrsidan då,  för på damsidan ska ju IBF Göteborg göra det, nån gång... heja, heja.) Jag hymlar inte med att jag tycker att vi behöver lite annat blod än rävblod i SSL och elitserien från Göteborgsregionen.

Bjarne Wesenlund som tränare för ett damlag var oväntat. Att han inte beblandat sig med de finaste av idrottare förut behöver inte vara negativt utan kan ge en ny kick och andra perspektiv till Surte.  

För övrigt inväntar jag serieindelningen med spänning. Vi har ju Göteborgsområdet fått stå ut med att ett av lagen hamnar i västra serien, hur blir det i höst?




Mika är på Håkan ikväll och jag är avundsjuk.

Kommentarer
Postat av: assmund

gött att man kan hitta något att läsa här igen..

2008-04-12 @ 22:13:44
URL: http://assisten.blogg.se
Postat av: mika

äntligen tillbaka, tack.
Igår va magi. Inte ens justin kan mäta sej med vad 6100 upplvde igår.
Ses imorgon!

2008-04-13 @ 11:26:16
URL: http://mikapersson.blogg.se
Postat av: Åsa

Assmund: Kul att du vill läsa!
mika: I hate you.

2008-04-13 @ 17:32:47
Postat av: Anonym

Som sagt, du är saknad.

2008-04-14 @ 21:14:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0