Händelser från s07/08 som fortfarande får mig att le


Det är jävligt kul att hålla på med lagidrott.



Urshult

Så här i efterhand är det ganska självklart att vägarna i gränslandet mellan Småland och Blekinge inte är kantade av lunchrestauranger. Kanske borde vi haft med oss mat. Kanske borde vi har ringt i förväg. Men nu hamnade vi på ett hak i Urshult med en gullig liten gubbe som pratade som Karl-Oskar och serverade frittar till allt.

"You can always put the meatballs in the lingonsause" är ett bra tips på hur man kan kyla av övermicrade köttbullar.


Debaclet med tvättmaskinen

Tag ett lags matchställ. Låt laget spela tre matcher i det. Lägg ner allt i en trunk och låt stå och dra en vecka. Öppna när det är dags för match igen. Mumma.


Suck on the balls

Det är synd att inte fler i laget hörde när Mika inte fick suga på ballen bakom mål i power play.


För korta byxor

Tycker du att dina nya träningsoverallsbyxor är för korta? Kolla först ifall du har vikt upp dem flera varv i midjan. Kolla sedan ifall du har dragit upp dem till armhålorna. Att åtgärda dessa saker kan ge ett flera centimeter längre byxben. Det visste inte Mangan när han klagade på sina korta byxor inför laget. Visserligen är det modernt med hög midja men det finns en gräns. Till saken hör att resten av laget fått för stora träningsoveraller. Tänk tält.

Det där med byxor och tränare är ett ämne som återkommande lockar till skratt. Under en träning för två år sedan råkade en av våra tränare sätta sig på ett kladdigt platslock till en burk med handbollsklister som låg och skräpade på läktaren i Valhalla. När han stegade ut på plan för att ge instruktioner satt detta lock fast i hans slappa jereseybyxor i höjd med övre baklår. (Här måste jag pausa i mitt skrivande för att skratta.) Folk låg ner på golvet och vred sig i skrattplågor. Mr Klister.


Det regnar in

Vi hade flyttat matcher till Torpahallen för att slippa det hala golvet i Valhalla. Vad möts man av när man kommer till första samlingen i Torpa? Det regnar in, mitt på plan. Lösning: En gul spann hissas upp i taket. Spannen hänger där än och hela hallen är ett fuskbygge där det regnar in överallt.


Nästa års morot

Om vi vinner serien nästa år ska Mika komma i balklänning till guldfesten. Värt att kämpa för, hon kommer att vara smashing.


...


Kommentarer
Postat av: Mika

Åh jag skrattar så jag kissar på mej ju!!! Fan va roligt, de där me magnus byxor hade jag glömt bort!

Å angående balklänningen/vanliga klänningen... Det e spikat, men tro inte att jag kommer gå ut och införskaffa grejjerna själv. Jag lämnar det i lagets öde ..

2008-04-23 @ 11:59:11
URL: http://mikapersson.blogg.se
Postat av: Åsa

Kul att man kan underhålla. Jag börjar leta efter en lämplig klänning redan nu...

2008-04-23 @ 12:41:55
URL: http://stillnatljus.blogg.se
Postat av: Tina

snacka om att behöva en paus i läsandet för ett asgarv (dagens skönaste asgarv vill jag påpeka), inget slår klister....moahahahaha

2008-04-23 @ 15:41:35
Postat av: Christer Ström

Kul att man fortfarande kan underhålla er.

2008-04-23 @ 19:41:25
Postat av: Åsa

Tina: Nä, inget slår Klister.
Christer: Jag kommer aldrig glömma denna händelse. Det är ett av mina bästa innebandyminnen!

2008-04-24 @ 11:28:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0