Shes a complicated lady, so color my baby moody blue

Den som har hängt med har kanske redan fattat att Sandra Svensson och Sandra Knokken har simmat över den brusande älven för att spela med oss i Gothenburg Spankers. Och att det bråkats lite om detta med upprörda röster och tomma/barnsliga hot. Men det är inte detta jag vill skriva om. Utan om att Knokken, som var forward i Älvstranden, har sadlat om till målvakt hos oss. En riktigt dålig sådan. Du behöver inte ducka när bollen kommer mot dig som målvakt, du har ju för fasen hjälm på dig!

Det är inte bara Sandra som bytt position. Även undertecknad har tvingast att byta. Från att ha varit en trygg center där inne i spelets kärna har los coches den senaste tiden låtit mig glida ut till sargkanten för att bli forward. Senast jag var forward var i Ale för 13 år sedan. Det är otroligt förvirrande att inte kunna puckla på motståndarna så som jag brukar göra. Fy sjutton. Igår var vi lite kort om folk på träningen vilket gav att vi var flera som fick hoppa runt på i stort sett alla positioner. Jag var riktigt förbannad till slut. Efter en dålig träning lägger det sig en tunn slöja av puderlätt ångest över mig och ligger kvar där tills jag får chans att revanschera mig. Ikväll till exempel.

Allbäck har brutit näsan och fått hjärnskakning. Stackars snuttegurkan. Buuu för Mjällby.

Dagens låt: Moody Blue - Elvis Presley


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0