Fortsättning på Mikas inlägg om helgen

På tal om Bärry och blommor så fortsatte tantvarningarna ännu lite till. Suss och jag satt och löste korsord innan läggdags (också viss tantvarning visserligen, jag älskar tanter) och vi hade bara ett ord kvar som vi kämpade med. En trädgårdsblomma eftersöktes och det skulle vara ett H i mitten av ordet, vilket inte alls kändes bra. Den vane korsordslösaren vet att vissa bokstäver inte alls passar in. Z och X känns ofta tveksamma, likaså ett H mitt i ett ord. Då glider Bäret förbi och frågar om hon kan hjälpa till. Det tar bara några sekunder, sedan knäcker hon gåtan; dahlia. Hade jag aldrig tänkt på. Rhododendron var mitt förslag.

Ikväll ska ungdomliga Suss ta med Bäret (och Frida och jag)  på Sex and the city-filmen. Kanske kan man dra ifrån några tantpoäng efter det.

Kommentarer
Postat av: Tanten

Ja, tant som man är får man ju ha koll på blommor och dylikt. Om nån behöver tips och råd är det bara att höra av sig.



Filmen var undebar! Absolut inga tanter där inte, trots 50 år fyllda.

2008-08-19 @ 11:32:51
Postat av: Åsa

Jag har en fråga: Hur får man en krukväxt att över huvudtaget överleva?

2008-08-19 @ 12:13:48
Postat av: suss

Hahaaha. De va nog de sjukaste att hon kläckte den asså. Skulle jag aldrig haft en tanke på.. min enda tank va att i måsteskrivit fel nånstans. :)

2008-08-19 @ 16:12:40
Postat av: Tanten

Vattna lagom mkt med jämna mellanrum.

2008-08-21 @ 12:06:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0