Head trauma that may or may not include injury to the brain

Jag fick en armbåge i huvudet igår. Har känt mig groggy och sömnig sedan dess. Det gav att jag somnade som en ängel igår och imorse körde jag in i en stolpe lite lätt. Det brukar jag inte göra.

Vi spelade ju match i söndags. Jag var asförbannad efteråt eftersom jag inte tyckte att vi ansträngde oss tillräckligt. Det känns lite bättre idag, speciellt efter den fartfyllda träningen igår, men hoppas vi är lite bättre laddade på lördag.

Idag fyller lilla Jannice 25 år. Grattis på dig. Mitt allra första minne av Jannice är från juniortiden då jag spelade i Älvstranden och systrarna Ramstedt var trogna Robertshöjdare. Det pågick en turnering i Lundbystrand och Jannice hade skadat knät. Hon låg på en bår i entrén och grät och storasyster Veronica satt bredvid och tröstade. Gulligt. Mitt första riktigt starka minne av Veronica är från en stadslagsuttagning för 79:orna. (Vi är 81:or och jag fattar inte varför jag var där som var två år yngre och jätteblyg, till skillnad från Virre som är mer framåt.) I alla fall. Virre och de andra coola tjejerna från Robertshöjd och Mölnlycke (som fortfarande fanns och inte hade gått ihop med Pixbo och Hindås och allt vad det heter där ute i Härryda) pratade och skojade om tamponger i omklädningsrummet och jag tyckte det var aspinsamt och var rädd för Virre och hennes stenhårda skott. 

Jag är fortfarande rädd för Virre och hennes skott men kan skämta om tamponger ganska friskt utan att skämmas i alla fall. 

Kommentarer
Postat av: Jasse

Hahaha, fan va go du e!

2008-08-26 @ 15:23:30
Postat av: assmundsson

Jag fick fyra smällar förra säsongen i huvudet, varav en från en ibf.are (har ALDRIG blivit knockad innan). Men du ser ju hur jag e.. Sen hände det igen på träningen igår. Spydde två fina högar när jag kom hem.

2008-08-26 @ 16:25:07
URL: http://assisten.blogg.se/
Postat av: Åsa

Jasse: Du med.

Ass: Stackare. Förlåt?

2008-08-26 @ 18:41:20
Postat av: Frida

känns som en lätt lårkaka efter virres skott igår..

sällan ja blir blå.. men bollmärkena syns

2008-08-26 @ 19:21:32
Postat av: ass

Kommer faktiskt inte ihåg vem det var. Minnet är vagt från den matchen. Undrar varför? Va det du? Frida: Kan tänka mig det. Spelade ju med henne i "rbk" så då blev jag inte träffad. O under säsongen med älvstranden så måste hon ha missat mig när hon sköt. Vilket jag tydligen ska vara glad över.. =)

2008-08-26 @ 22:17:34
URL: http://assisten.blogg.se/
Postat av: Åsa

Frida: Bit ihop nu.

Linda: Det var jag tror jag.



2008-08-27 @ 09:42:28
Postat av: Christer

Ja, det var du Åsa. Du var vår "robocop" förra säsongen. Du sänkte ju Ingelstads stjärna också...

2008-08-27 @ 11:23:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0