Jo, min bror fyller 40 och jag skulle vilja bjuda på en sån där moderkaka




När jag berättade för den fotograf jag brukar jobba tillsammans med att jag var ÖIS:are la han en öm hand på min axel, suckade och gav mig en medlidande blick. Det var förra året, då Blåvitt precis tagit guld och vi skulle göra en artikel om Wernbloom. Men nu är det andra bullar i stallet. Allbäck is back. Serieledning. Lennart Johanssons pokal 2010.

***

Under lördagen i Prag fick Suss en lårkaka vilken hon visade mig en sju, åtta gånger under kvällen. Det var nog ingen i laget som undgick en titt på det lilla låret. Jag kan se framför mig hur kugghjulen arbetade när hon med anledning av denna lårkaka drog ett skämt, ett riktigt dåligt sådant, om att komma in på ett café och beställa lårkakor och även moderkaka. Vi skrattade så att vi grät i taxin till flygplatsen. Inte helt oväntat är Suss med på listan över citat som dumpades under veckan i Prag. Jag orkar inte skriva ner den just nu bara. Jag har ju semester.


***

Ikväll spelar Broder Daniel för sista gången. BD har gjort två asgrymma låtar som heter When we were winning och Shoreline. Shoreline har ett intro som jag kan lyssna på om och om igen och rysa varje gång. Hej då Broder Daniel!



Kommentarer
Postat av: Gustav

Hej, Åsa. Jag har ett erbjudande jag tror du skulle vara intresserad av. Om du gav din e-mail så underlättar det. Maila mig. Det gäller ett uppdrag inom journalistiken...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0