teori, sammanhängande system av antaganden som ska förklara vissa fakta

Sötebrödsdagarna över och det vankas teoripass i afton. Ska vi fortsätta satsa på härliga 2-2-1, blir det en återgång till trökiga 2-1-2 eller hittar vi på nåt nytt och spännande? Många är motståndarna som med bävan skulle vilja sitta utanför klassrummet i Svingelns sunkiga korridor och tjuvlyssna.
 
Jag brukar ha mycket svårt att hålla uppe koncentrationen under sådana tillställningar. Jag spelar innebandy för att spela innebandy, inte för att sitta och lyssna på långa taktikharanger. Jag får panik i ryggen av att sitta stilla och lyssna för länge. (Panik i ryggen = ont och obehagskänslor och jag måste röra på mig annars dööör jag av tristess.)  Men, vi har ju nya tränare så det blir väl till att luta sig fram över bänken och låtsas lyssna i alla fall.

***

Äntligen kommer lite nyheter kring omstruktureringen av seriesystemen. En elitserie, två allsvenskor och fyra division ett är det förslag som jag håller på. Allt för att öka standarden. Huruvida det är bra för klubbarnas ekonomi bryr jag mig inte så mycket om i just den här frågan, jag ser bara en chans till att göra innebandyn proffsigare. I dagsläget kan det vara mycket stor nivåskillnad mellan olika divison ett-lag (även om det har blivit mycket bättre de senare åren) men det skulle det inte bli i allsvenskan. Det stora språnget mellan serierna, både eliten och ettan, och ettan och tvåan, skulle minska. Tänk om fyra lag från vår serie (div 1 södra) skulle gå upp i allsvenskan, det skulle lämna flera minst lika bra lag kvar i ettan. (Vår serie är ett getingbo i år med fem, sex lag som känns farliga.)

***

Avslutningsvis, ett nytt motto:

Om en bara e arg, så går det!
Anton Svensson, Katthult i Lönneberga socken i Småland.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0