En inbillningssjuk 59-åring på halsen

Idag fyller min mor år. Därav smörgåstårta på landet istället för träning i stan ikväll. Min mor, som är övertygad om att det var hon som kom på Pripps Blå-orden Styrkan sitter i smaken. Förr om åren deltog hon flitigt i alla möjliga slogan-tävlingar och det skulle ha varit till en sådan som hon skickade in Styrkan sitter i smaken. Pripps skulle alltså ha tagit denna slogan utan att meddela min mor. Hon har visserligen vunnit en hel del genom åren, en resa till USA med Marabou, på Axas bekostnad reste vi till Israel och Egypten. Men jag har svårt att tro henne när det gäller Pripps Blå. Jag påstår att hon är inbillningssjuk.

Min mor är i alla fall min största (och enda) supporter. Det är "alltid mest fart och fläkt när jag är inne på plan". Otaliga är gångerna hon tagit med sig en liten fällstol till Lundbystrand för att säkert få sittplats och kaffekorgen med GP var alltid med på läktaren i Valhalla. Som så många andra mammor har hon kört land och rike runt för att jag skulle kunna spela lite innebandy.

Mor lilla mor.

***

Ett jävligt dåligt tv-utbud igår gav att vi låg i sängen och kollade på en gammal VHS-inspelning av Stinsen brinner. Suck. Men mången bra sensmoral i låttexterna där.

Glöm inte bort dina minnen, du kanske kan komma ihåg.


***

På tal om morsan så ska vi åka på en Arn-resa i veckan. Både Mangan, jag och morsan är historienördar och ska nu få en dos medeltid. Detta gör att jag missar innebandyn på onsdag, ångest.

Ses på torsdag.

Kommentarer
Postat av: Suss

Åsa jag fyller år på torsdag med!!! bara så du veeet! Går bra att jag får prestenten i Prag :) De är lugnt ;) Hasta la vistaa!

2008-07-21 @ 11:49:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0