Let's go to Tjeckiko

Okej. Jag har ändrat mig. Det blir inget bröllop i Tjeckien, vi åker veckan innan med alla andra innebandynördar istället. Tydligen var min medverkan i Chez Open nödvändig för IBF/IBK Göteborg.

- Du vill bara ha med mig för att ni ska få fullt lag, sa jag till Suss när hon tjatade.
- Nej, det handlar inte om det. Jag vill att du ska med för att du är en glädjespridare, kontrade Suss då.

Gick jag på smickret? Japp.

Mycket har min sinnestämning kallats genom åren. Sur, arg och ilsk har det ofta hetat. Min syster har varit en hård kritiker och vid många tillfällen påpekat hur otrevlig jag är. (Jag förstår fortfarande dock inte vad som är otrevligt med att svara "Nej tack, jag har redan tagit" när farmor bjöd mig en kaka till.)

Klart jag faller när någon kallar mig glädjespridare. Tack.

Suss lovade även att bjuda på spriten/saften och middagarna om jag följde med. This I will remember.

Kommentarer
Postat av: My

Ska vi till Chez Open?!?!...det va mer än vad jag visste..kanske beror på att jag aldrig träffar mitt lag..Bad Bad coach..

2008-07-04 @ 11:11:58
Postat av: Åsa

ALLA i IBF och IBK ska dit! Sjukt dåligt att du inte vet det...

2008-07-04 @ 12:19:31
Postat av: My

När e detta då? Bertil e dålig på att informera mig nu när jag e valp-ledig..så det så!

2008-07-05 @ 19:18:48
Postat av: Åsa

Nä, alla ska ite till Prag, bara vi som gillar att ha roligt i livet. I slutet av juli är det. Valp-ledig? Han kan ju följa med till Skatås.

2008-07-06 @ 10:39:29
Postat av: My

Kanske är det så att Berra inte ska med så har han inte informerat mig heller...skitsamma! Klart Crimme ska följa med till Skatås nån gång, ska bara få tummen ur..den sitter ganska hårt..

2008-07-06 @ 22:05:00
URL: http://www.crimson.doggyblogg.se
Postat av: Anna Kristiansson

Det där glada humöret vet jag faktiskt inte var det har hållit hus när jag har pratat med Åsa genom åren. Nä nä, det har varit kommentarer som "Förlåt så hemskt mycket då!" och "Du ska alltid bestämma!"...

2008-07-07 @ 14:46:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0