The right stuff

Gothia Cup har invaderat stan och ungdomar vallfärdar längs Torpavallsgatan, mellan ICA och Torpaskolan där de sover alltså. Varje gång det är nåt i stan så ska lagen även sova i klassrummen i Svingeln och det blir ännu sämre luft där och luktar tonårssvett ut i trapphuset. Det var rätt kul att höra de engelska småpojkarnas spekulationer kring vad det var för sport som vi skulle spela när vi satte upp sargen i Svingeln idag. Landhockey var de flestas gissning.

***




Jag lekte kökspersonal på min bästa väns brors bröllop igår. Att storköksdiska samtidigt som ett Roxette-medley dånar över dansgolvet, kvällen börjar bli natt och gästerna dragna, is the shit. Roxette måste vara med på uppvärmingsskivan i höst. Min polarinna Linda fick igång gästerna med ett kort boxpass, det måste vi också prova med laget. En rejäl pulshöjare.

Som tack för min insats på Björkö igår fick jag fyra flaskor vin. Rött, vitt, merlot och rosé. Lördagens lagfest är med andra ord kirrad och klar. Däckad och glad. Ibland måste man få supa bort lite av försäsongsträningen. Bring sexy back liksom.

***

Att X3M marknadsför sig som ett nytt och urbant streetmärke där ungdomar ska inspirerars att vara sig själva och gå egna vägar är ett sätt att göra något spännande med innebandyn. Jag tycker att innebandyn på många sätt hittar nya vägar och inte bara följer i fotbollen och handbollens spår. Även om det alltid blir lite fjantigt när reklamfolk ska förstå sig på ungdomskultur är X3M Art Gallery på nya hemsidan rätt bra. Ingen blir gladare än jag om man kombinerar konst och innebandy, two of my favorite things. Byggkranen är fin.


***

Dagens låt: Joyride!
Dagens puss till systrarna Dohsé som vackert väntade när jag inte var på plats för att låsa upp gymmet i tid.

Kommentarer
Postat av: M.peeeee

MERLOT var det ju!! 4:e sortens vin..

2008-07-13 @ 21:31:17
URL: http://mikapersson.blogg.se/
Postat av: Åsa

Jag SPRANG till spritskåpet när jag kom hem för att kolla vad det var för nåt. Merlot ja, den lär ju korkas upp när allt annat är slut...

2008-07-13 @ 21:35:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0