The circle of life

Efter den "extremt" hårda träningen idag valde jag att plocka upp en pizza från kvarterskrogen under kvällspromenaden med hunden. På väg tillbaka väljer Roy att sätta sig tillrätta på en välansad gräsmatta, mitt i vår fina park som utgör hjärtat av bostadsområdet, och släppa ifrån sig en rejäl hög. Jag har nästan aldrig hundbajspåsar med mig, det är rätt vidrigt att plocka upp och vi går oftast i skogen där det inte behövs. Men mitt i parken, med miljoner pensionärer som kikar fram bakom blommiga gardiner, då måste jag nästan plocka upp'et. Så det blev att ta pizzapåsen och plocka upp skiten. Sedan gick jag med ett fulländat kretslopp i händerna, pizza i den högra och baj i den vänstra. Tänkvärt.

***
Jag stod för ledarskapet på träningen idag då både IBF och IBK:s tränare hade annat för sig, typ semester. Nog passade vi på att spela fotboll igen. Det slutade dock med att Suss stukade foten och blev godissugen mitt i all bedrövelse. Ett tuggummi med fruktsmak (Stimorol fusion - alltid med mig på träningen) piggade upp henne dock. Jäntan är ju bara 21 bast, godis biter fortfarande på tårar. För övrigt hade jag gjort tre mål innan vi avbröt. Helt. Otroligt.

***

Jag blev antagen till en kurs i konst- och bildvetenskap på Göteborgs universitet. Hemskt kul. Det blir ingen byggutbildning. Det blir konst kombinerat med fortsatt frilans istället. Har detta med innebandy att göra? Nej.

***

En sak som har med ib att göra är att på lördag är det fest. Mika kommer med dansskorna, Suss tar med chirre, min man har fixat ljudanläggningen och jag kan inte bestämma mig för vad jag ska ha på mig. Som det ska vara.

Kommentarer
Postat av: mika

du kommer va strålande oavsett vad du har på dej Åsa!

2008-07-17 @ 23:09:03
URL: http://mikapersson.blogg.se/
Postat av: Jasse

Jag kommer oxå Åsa även fast jag inte är spelare.

Ska jag ha med nåt? Vilken tid är det sagt?

2008-07-18 @ 13:45:48
Postat av: Åsa

Vad kul Jasmine! Ta med sprit och snacks... :) 19.00

2008-07-19 @ 10:29:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0