I'm bringing sexy blog

Nu spelades SexyBack på radion. Det får mig att längta efter att dansa/svänga de sticksiga/röra mig konstigt med Frida och Mika i "köket" på Norra Ågatan 4. Dance battle is the shit.

Strömming

Innebandymagazinet har gjort en superb nyhetsvärdering idag då de lagt in en liten artikel om IBK Alingsås. Citatet hämtat direkt från ibkalingsas.com där yours truly brukar knåpa ihop texterna om herrlaget. Det är även jag som försökt göra nåt sebart av den dåliga mobilkamerabilden. Synd bara att min man inte heter Söderström utan Söderqvist. Hmpf!

Denna felskrvning måste vara en mental kvarleva från kvintetten som tränade oss när vi vann serien: M. Ström, C. Ström, A Karlström, M. Söder(ström)qvist och Koffe Lind(ström)qvist.

Det var tider det.

Klister: Så du valde Pixbo? Synd för oss, men all lycka till dig, vännen.

It's your god forsaken right to be loved loved loved loved loved

Jag hoppar fortfarande bort till Torpahallen och jobbar då och då och det är mycket inspirerande att smyga in i en tom, nedsläkt hall klockan halv sju på morgonen och veta att det är här jag ska utföra underverk i höst. Mmm, vad kul det är att spela match. Men serien spänner över ett allt för kort tidsspann, okotber till februari, ge mig fler matcher!

Invalidos är bäst i landet i rullstolsinnebandy. Gött. De har hemmahall här i goa Torpa. Två och en halv timmas träningstid har de på torsdagkvällar. Inte undra på att man tar  guld när man orkar putta boll så länge.

Idag jonglerar jag med tre jobb. Min högerhand domnar och sticker efter två dagars tokredigering med tangentbord och mus i högsta hugg. Löjligt bra väder i helgen och sommarstugan väntar otåligt. Och ikväll är det innebandy i Svingeln. Det går ganska bra nu, för en gångs skull.



Kram och varm golden retrievernos.




...

12 minuter, 37 sekunder












Första träningen är avklarad. Jippi! Det är härligt att springa och hoppa runt i Skatås och snegla på de andra innebandylagen och spy i ett buskage. Det är sommar för mig.

Tävlingen om bästa träningsbild fortsätter. Hetast just nu är att fånga Frida i träningskläder, det ger många poäng. (Jag älskar dig, Frida.) Min lilla duva Mika ska tydligen ha lyckats också. Jag väntar med spänning...

..

A new hope

Idag börjar försäsongen och jag har haft jääätäont i huvudet hela förmiddagen. Blir det en dålig ursäkt för att slippa  mr Cooper? Vi får se i kvällens avsnitt av IBF Göteborg preseason Episode one - The phantom menace.

Nu: Treo.

1990nånting det var back in the days


Åsa, Linda, Emma. Vinst i Gothia Cup 1997 med Piraterna.

Here in Gorkij park


Gårdagens träningsbilder. Jag torkar ofta bort svett, tårar och ångest från ansiktet
med tröjan på ovan visade vis. De e änna min grej.



Min coach ringde när jag var ute och sprang. Jag har sprungit och talat i telefon förut men jag kunde inte med att flåsa sönder Håkansson telefon så jag fick stanna och gå en bit istället. Jävligt gött. Ring mig gärna oftare när jag joggar!

***

- Stavar du ditt namn med y eller ie på slutet?
- Äh, jag vet inte. Jag skriver lite olika.
Jennie/y Albin visar tecken på god självkännedom. Avdelning "Min hjärna är ett yrväder".

***

Yes! IBK är störst i stan. Och fortfarande fyra i landet. Och nu börjar prova på-verksamhet för 01:or. Små, små söta kids som ska springa runt i Torpahallen och bli framtidens Gothenburg Spankers. Det är nästan lika sött som kattungar eller golden retrievervalpar.

***

Jag ska önska Vodka-låten från gårdagens melodifestival till uppvärmningsskivan. Klockren. Nastarovia.

за ваше здоровье!


***


Saftblandare heter det

De två extra poängen försvinner väl in någonstans i Svenska fotbollförbundets poängbank.
(Radiosporten igår om en oavgjord match. Kul.)

Ackaterar, acka, ack. (Djupt andetag.) ATTACKERAR!
(Mika. Jag har själv ofta svårt med artikulationen men det är ändå kul att göra narr av andra.)

Jag vill brandbil när jag blir stor. Och ha en färgblandare på huvudet.
(Okej att man fattar att du vill bli brandingenjör, Mika. Men hur kommer färgblandaren in i det hela?)

I Champions league-finalen hejade Mika på Man U därför att hon hade läst en artikel om Paul Scholes där han berättade om bitterheten från Uniteds förra final där han inte fick vara med på grund av ett gult kort för mycket i semin. Så det var så himla synd om honom. Buhu.

***

Det är helt ofattbart att det ska vara så krångligt att sända elitseriematcher. Med Superligan rullade man ut golvet, satte upp några fattiga, svarta skynken, slängde i för mycket gelé i han programledarens hår och började filma. Jag förstår inte varför man inte kan göra samma sak med damerna, alternativt dela på programtiden man fått? "Inte lika kommersiellt gångbart". Pyttsan. Börja visa matcher och gör det gångbart! Folk kollar ju på sån skit som Let's Dance och Bonde söker fru - de kan nog klämma in lite ladies floorball också.

***

She's back!


Jennie har kluddat på för Spankers igen. Dålig mobilkamerabild: Håkansson.

Jennie Albin har valt att komma tillbaka till oss i Gothenburg Spankers efter ett skönt år utan innebandy. Abbe var med oss när vi tog guld i söderettan säsongen 06/07 och kommer att tillföra mycket i vårt anfallsspel. Jag ser framför mig hur jag, i slow mo, slänger klubban och kastar mig åt sidan för att inte täcka Jennies skott och få en blödning på innanlåret. Ett gammalt djungelordspråk lyder:

När Albin skjuter, står blixten stilla.

Nåväl, det är kanonkul. Full fart. Jippi!

***

Snurrfinten - först med ännu en nyhet!

***

Gud, vilken gullig kattunge det var på tv nu. Jag får tokbryt. Måste. Köpa. Katt. Nu.

***

Ordlista:

Gothenburg Spankers: IBF Götebäst
Jennie Albin: kommande Skåne-dödare?
guld: det vet ni var det är, behöver icke översättas
blödning på innanlåret: ajajaj

Dagens outfit



Åsa:
Undertröja: H&M
Tee: RBK Göteborg a/w 06
Shorts: IBF Göteborg matchkollektion 07/08
Strumpor: Vintage
Skor: Vintage

Roy:
Päls: Privat (äkta)
Nithalsband: Second hand

Nyheter i blåbärsskogen







Det här är Lisa. Hon är ny hos oss. Det är kanonkul. Full fart. Ganska sent under lördagskvällen fick nån för sig att vi skulle passa på att ta ett kort på vårt nyförvärv till ibkgoteborg.se. Här är resultatet av denna kaosartade fotosession. Korten kanske inte är ritkigt av den arten som platsar på hemsidan men jag tycker att de blev mycket fina och de fångar sannerligen en rolig kväll.

På tal om blåbär så är det ett utav de allra viktigaste livsmedlen. Ät det!

.

Puss 2




Vi hade lagfest. Jag skrattade mycket. Många, många roliga saker sas och nu har jag glömt nästan allt.  Förutom när Mika skulle söka efter Alla fåglar kommit ren på Youtube och skrev in Alla fåglar kom i tre. What? 

You go girl

Carro Björkner till Pixbo alltså? Det blir nog utmärkt det, speciellt med skottet from hell. Lycka till.

Många innebandyspelare lägger av alldeles för tidigt och att Pixbo värvar "äldre" förmågor (man är inte gammal vid 26 års ålder men, ja, ni fattar vad jag menar) visar att det inte är kört bara för att man inte haffade ett elitseriekontrakt som tjugoåring.

I onsdags, när jag och Hellström d.ä. talade om Älvstrandens korta tid i elitserien insåg jag att det nästa år är tio år sedan. Hjälp. Det betyder också att det blir tio år sedan jag gjorde min första a-lagsmatch. I elitserien var det, man ska börja på topp. Jag var centimetrar från att göra en assist men min forward missade öppet mål. Skit också.

Cut to the chase now, Åsa.

Ok.

Heja daminnebandyn! Var är tv-matcherna? Skandal.

moderklubb: Ale Innebandyförening

Ooo. Heja Ale!

Kul att de är lite i hetluften i alla fall.

vankelmod mellan hägg och syren

Jag skulle precis ta veteranen upp till Skatås för ett pass längs åttan men så meddelar tv3 att det vankas dubbelavsnitt av Simpsons följt av dubbelavsnitt av Scrubs. Två timmars lycka eller en timmas fasansfull plåga? 

Å, du skulle se radion i min fina Volkswagen Golf anno 1989. Den är om möjligt äldre än bilen och de små rattarna ramlar av när jag försöker få in P1 utan störningar. Jag har funderat att ta med den till Antikrundan, de brukar ju uppskatta gamla saker i originalskick. 

Djungeltrumman har avslöjat att det väntas Coopertest snart. Det får nog bli Skatås ändå. Klarar jag åtta kilometer på tolv minuter månntro?

Skatås tror inte på tårar.

The national anthem of FISU

Såg i protokollet från SIBF:s senaste styrelsemöte att man ska lägga en del dineros på student-VM. Det minner mig om det första student-VM i innebandy som arrrangerades i Göteborg 2002. Det var en pinsamt dålig tillställning och jag och min vän vän Evelina skämde ut oss på läktaren i Valhalla då vi inte kunde sluta skratta åt eländet, speciellt det superdåliga arragemanget under prisutdelningen. Fast det var första gången jag såg en georgier spela innebandy och det var ju en upplevelse.

En annan gång när jag och Eveslyna skämde ut oss på läktaren var när vi spelade i Älvstranden och vårt herrlag låg i eliten. Vi hade varsin pashminasjal och virade dessa runt våra huvuden så det såg ut ungefär som en burka (fransarna hängde för ögonen så man såg ut men inte så mycket in, precis så som en burka ska fungera) och fnittrade hejdlöst. Jag kan så här i efterhand inte förstå hur vi kunde göra något så respektlöst mot en annan kultur, speciellt inte med tanke på att jag säkert hade fyllt i alla fall 23 bast.

Suck, vad jag saknar Evelina... Goda vänner är bättre än snus, och körv.


Nä, Foffi kallar.

..

innebandyliv

Det här gillar jag. En nykomling som har en tränare som bloggar. Varje år är jag hemskt nyfiken på de nya lagen i serien och en blogg stillar ju sannerligen vetgirigheten. Hoppas det blir frekventa uppdateringar och färre särskrivningar och stavfel...

Division 1 södra

Och där kom den preliminära indelningen. Den innehåller inga överraskningar men det är kul att se vilka de nya lagen är.



Färjestadens IBK
FBC Göteborg
IBF Göteborg
Ingelstad IBK
Ljungby IBK  
Olofströms IBK
Pixbo Wallenstam IBF  
IK Stanstad  
Surte IS
IK Södra Dal


Jag gör ingen ordlista till detta inlägg eftersom skåningar var de som kunde söderettan bäst förra året. (Förutom Malmö som åkte ut, men ändå.)

...

8000 meter på apostlahästarna


305354-67
Så här kände jag mig efter ett löppass för ett år sedan. Det har inte skett någon förbättring, ungefär samma känsla idag.



Nu har jag sprungit åttan. Inspirerad av ett sms från Mikey där hon varnade om att Challengers redan har tre obligatoriska träningar i veckan, kände jag att det var dags att ta i med hårdhandskarna igen. Jag kände mig dessutom lite flötig efter att ha käkat kakdeg hela eftermiddagen.

Challengers har en mycket bra hemsida förresten. Vi är många som är nyfikna på vem som stannar och vem som går när trupperna slås ihop och det mesta vi behöver veta kommer upp på sidan. Proffsigt! En hemsida eller en blogg kan göra så mycket för intresset kring ett lag. Jag är till exempel hemskt intresserad av vad som händer med Marstrand i division 2 eftersom de har en blogg med frekventa uppdateringar. Det är helt rätt inställning.

Med denna hyllning av två lokalkonkurrenter ger jag en ganska liten, jag har storlek 36, känga till min egen förening som musslar igen om vårt lag. Även om det inte händer så mö just nu så skapar en kort uppdatering lite mer intresse och ger en lite farligare känsla för laget. Det räcker att skriva att nyckelspelarna är kvar och att vi börjar träna igen snart, det visar att det finns folk som bryr sig om laget.

Nu: stretching. Inte för att det finns några goda vetenskapliga bevis för att det hjälper mot träningsvärk och dylikt, utan för att jag fick en höftlåsning vid skidhoppsbacken och några hundra meter senare borrade en kniv in sig i mitt knä. My body is saying no, but my lips are saying yes.




Svåra ord:

Flötig - aningen tjock, fettdrypande
Käka - äta
Kakdeg - gott
Mö - mycket
Höftlåsning - typ när det gör ont i höften


..

 

Qviding - BP 1-1

305354-66305354-65
Observera att jag kör bicepscurl med tolvkiloshanteln. Stämmer verkligen det? Kära lagkamrater, kom till gymmet på onsdag och kontrollera!


Oj, vad ensam jag var i gymmet idag. Det är gött när det inte är knökat men det är änna trist när Svingeln är så öde och kall. Fördelen med det är att jag kan lyssna på Radiosporten istället för någon reklamradioskit som spelas annars.


Schweiz världsmästare i juniorinnebandy. Oväntat men kul för den internationella innebandyn. Bland de unga spelarna är jag extra förtjust i Amanda Wall, det hette min mormors mor förstår du.

Anna D till Rönnby. Oväntat men säkert ett välbehövligt miljöombyte.



Svåra ord för skåningar:

gött - skönt
knökat - fullt av folk
änna- förstärkningsord som också kan liknas vid utfyllnadsord som typ, liksom och faktiskt
Qviding - förening från östra Göteborg som har ett herrlag i Superettan
Svingeln - klassisk innebandyhall i Götet som doftar svett och krossade drömmar

Dagens i-i-landsproblem

Det vill säga innebandy-i-landsproblem.

Jag ser på innebandy.se att serieanmälan ska vara inne idag. Och klickar man just nu på serieindelning så är faktiskt nästa säsongs elitserie inlagd. Jag orkar inte vänta längre på vår indelning. Visa den NU! Aaaa.

Nåväl, jag måste ta sånna häringa bloggningspauser annars äter Word upp mig.
 
För några andra i-landsprobs, klicka här.

Puss

305354-64

Idag fyller inte bara min Mango år utan även min underbara lagkamrat och vän Frida Freitag såg världens ljus den 8 maj. 25 vårar sitter hon inne på nu, denna härliga kvinna med en hjärna full av knäppa idéer och villfarelser. Hon har förgyllt många innebandystunder sedan hon gled in på en träning i Valhalla för några år sedan och gjorde sig oförstådd med sin värmländska.

Som av en händelse drömde jag om innebandy i natt igen och Frida stod i centrum. Vi skulle spela match, Jasse var tränare, Lisa Nilsson var med (en norrlänning som gästade vårt lag under en allt för kort period), MJay satt i ett hörn och pulade med något. Då kommer Frida in i omklädningsrummet och har gigantiska rattar. Hon har under natten provat en bröstförstoringskräm och resultatet har fallit ut väl. Hon får givetvis uppmärksamhet från alla och det är inte säkert att hon ska vara med och spela eftersom matchtröjan är för liten och, ja, de är helt enkelt för stora för att hon ska kunna springa ordentligt. Sedan pratade jag och Sara Ström skit om laguttagningen och så vaknade jag.

Vad betyder detta?



Svåra ord för skåningar:

gled in (av infinitiv "att glida in") - göra en soft entré
rattar - bröst
värmländska - ytterligare en dialekt man inte fattar nåt av
norrlänning - person från den norra halvan av landet, ja det finns en sådan, även de oförståeliga
Sara Ström - en annan norrlänning


..

Sanndröm?

I natt drömde jag att vi hade värvat 15 nya spelare till vårt lag, varav samtliga var centrar med erfarenhet från elitserien. Jag har också varit center i eliten men det är några år sedan och jag insåg att jag inte skulle få spela en sekund nästa säsong. Jag fick inte kika på Håkanssons papper med alla nya namn på men jag norpade åt mig det när han sov.

Usch, det var lite ångestfyllt.




.

Anders Doktorsson

305354-60
33 våningar kom vi upp i som mest i Jenga innan nån darrhänt jävel rev tornet.


Min kompis Linda är mycket bra på att säga roliga saker. Synd att jag inte antecknat allt hon sagt under de 20 år vi har känt varandra. Men en helg tillsammans ger nog för ett inlägg på blobben.


Det är beige som en färg och inte bara beigebeige.
(Om ett par chinos, utmärkt beskrivning av olika nyanser av beige.)

Är det han Anders Doktorsson?
(Hon syftar på Lars Adaktusson.)

Åsa, du är ju grym på streckgubbar.
(Tack, jag hade ju femma i bild också.)

De tycker nog inte om att sitta och sjunga.
(Om att de går upp på golvet lite väl ofta i Så ska det låta.)


Linda har varit målvakt en gång i tiden. Under hennes sista säsong som innebandytönt klev hon dock ut på plan och fick vara back lite då och då. Hon gjorde sitt allra första mål i en juniormatch mot Floda som vi vann med cirka 23-0. Då grät jag av glädje och stolthet.

...

RSS 2.0