8000 meter på apostlahästarna


305354-67
Så här kände jag mig efter ett löppass för ett år sedan. Det har inte skett någon förbättring, ungefär samma känsla idag.



Nu har jag sprungit åttan. Inspirerad av ett sms från Mikey där hon varnade om att Challengers redan har tre obligatoriska träningar i veckan, kände jag att det var dags att ta i med hårdhandskarna igen. Jag kände mig dessutom lite flötig efter att ha käkat kakdeg hela eftermiddagen.

Challengers har en mycket bra hemsida förresten. Vi är många som är nyfikna på vem som stannar och vem som går när trupperna slås ihop och det mesta vi behöver veta kommer upp på sidan. Proffsigt! En hemsida eller en blogg kan göra så mycket för intresset kring ett lag. Jag är till exempel hemskt intresserad av vad som händer med Marstrand i division 2 eftersom de har en blogg med frekventa uppdateringar. Det är helt rätt inställning.

Med denna hyllning av två lokalkonkurrenter ger jag en ganska liten, jag har storlek 36, känga till min egen förening som musslar igen om vårt lag. Även om det inte händer så mö just nu så skapar en kort uppdatering lite mer intresse och ger en lite farligare känsla för laget. Det räcker att skriva att nyckelspelarna är kvar och att vi börjar träna igen snart, det visar att det finns folk som bryr sig om laget.

Nu: stretching. Inte för att det finns några goda vetenskapliga bevis för att det hjälper mot träningsvärk och dylikt, utan för att jag fick en höftlåsning vid skidhoppsbacken och några hundra meter senare borrade en kniv in sig i mitt knä. My body is saying no, but my lips are saying yes.




Svåra ord:

Flötig - aningen tjock, fettdrypande
Käka - äta
Kakdeg - gott
Mö - mycket
Höftlåsning - typ när det gör ont i höften


..

 

Kommentarer
Postat av: Josse

Fick oxå till en löprunda idag. Väldigt skönt :) Håller helt med om uppdateringen, det är lite synd...

2008-05-12 @ 19:46:30
Postat av: m.p

Grymt jobbat, en liknande runda skall springas imorgon.. Nu har man ju slappat en dag.. LÄNGTAR! =)

Ja, våran hemsida e så sjukt tråkig.

2008-05-12 @ 20:18:31
URL: http://mikapersson.blogg.se
Postat av: Ingridiume

Tack för kommentaren, det värmde. Kul när någon uppskattar det man skriver och dessutom säger det.

2008-05-12 @ 22:47:50
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/
Postat av: Lisa Bergström

grym blogg! nu blir jag sjukt inspirerad till en tur i skatås, får nog bli ikväll. även gym imorgon kanske. ha det fint.

2008-05-13 @ 14:59:37
Postat av: Åsa

Ingrid: Ingen orsak!
Lisa: Kul att du har hittat hit. Ut och spring med dig!

2008-05-13 @ 15:06:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0