Puss

305354-64

Idag fyller inte bara min Mango år utan även min underbara lagkamrat och vän Frida Freitag såg världens ljus den 8 maj. 25 vårar sitter hon inne på nu, denna härliga kvinna med en hjärna full av knäppa idéer och villfarelser. Hon har förgyllt många innebandystunder sedan hon gled in på en träning i Valhalla för några år sedan och gjorde sig oförstådd med sin värmländska.

Som av en händelse drömde jag om innebandy i natt igen och Frida stod i centrum. Vi skulle spela match, Jasse var tränare, Lisa Nilsson var med (en norrlänning som gästade vårt lag under en allt för kort period), MJay satt i ett hörn och pulade med något. Då kommer Frida in i omklädningsrummet och har gigantiska rattar. Hon har under natten provat en bröstförstoringskräm och resultatet har fallit ut väl. Hon får givetvis uppmärksamhet från alla och det är inte säkert att hon ska vara med och spela eftersom matchtröjan är för liten och, ja, de är helt enkelt för stora för att hon ska kunna springa ordentligt. Sedan pratade jag och Sara Ström skit om laguttagningen och så vaknade jag.

Vad betyder detta?



Svåra ord för skåningar:

gled in (av infinitiv "att glida in") - göra en soft entré
rattar - bröst
värmländska - ytterligare en dialekt man inte fattar nåt av
norrlänning - person från den norra halvan av landet, ja det finns en sådan, även de oförståeliga
Sara Ström - en annan norrlänning


..

Kommentarer
Postat av: Josse

Du är för rolig :)

2008-05-08 @ 10:21:03
Postat av: Frida

De sjuka e att ja tror att mina bröst har växt i natt..

2008-05-08 @ 10:28:55
Postat av: MP

Ahaha.. frågan är hur många som kommer kolla på fridas rattar nästa gång dom ser henne?

2008-05-08 @ 11:25:40
URL: http://mikapersson.blogg.se
Postat av: Åsa

Josse: Du med.
Frida: Jag visste ju det! Det är åldern.
MP: Jag kommer göra det i alla fall. Du med?

2008-05-08 @ 11:32:22
Postat av: Tina

HiHi....d var rolig läsning :) Förövrigt så ringde Isa och jag till Frida i förmiddags för att sjunga...men Isa blev lite blyg, så det blev bara jag!

2008-05-08 @ 12:58:20
Postat av: Åsa

Å, vad gulligt.

2008-05-08 @ 14:48:47
Postat av: Mp

De vet du!

2008-05-08 @ 15:08:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0