Qviding - BP 1-1

305354-66305354-65
Observera att jag kör bicepscurl med tolvkiloshanteln. Stämmer verkligen det? Kära lagkamrater, kom till gymmet på onsdag och kontrollera!


Oj, vad ensam jag var i gymmet idag. Det är gött när det inte är knökat men det är änna trist när Svingeln är så öde och kall. Fördelen med det är att jag kan lyssna på Radiosporten istället för någon reklamradioskit som spelas annars.


Schweiz världsmästare i juniorinnebandy. Oväntat men kul för den internationella innebandyn. Bland de unga spelarna är jag extra förtjust i Amanda Wall, det hette min mormors mor förstår du.

Anna D till Rönnby. Oväntat men säkert ett välbehövligt miljöombyte.



Svåra ord för skåningar:

gött - skönt
knökat - fullt av folk
änna- förstärkningsord som också kan liknas vid utfyllnadsord som typ, liksom och faktiskt
Qviding - förening från östra Göteborg som har ett herrlag i Superettan
Svingeln - klassisk innebandyhall i Götet som doftar svett och krossade drömmar

Kommentarer
Postat av: M.P

Tack föt översättningarna, har inte förstått vad de stått tidigare. Äntligen.

Och fan va biffig och vältränad du ser ut! Damn!

2008-05-12 @ 11:36:12
URL: http://mikapersson.blogg.se
Postat av: Åsa

Varsågod. Och tack, du kan kalla mig Biffen från och med nu.

2008-05-12 @ 11:50:24
Postat av: My

Översättningarna va väbehövliga...tackar ödmjukast!!

2008-05-13 @ 07:34:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0