ännu en toalettblogg, läs inte om du är fin i kanten

Om jag hade varit någon typ av stjärna. Typ sångerska (du skulle höra mig sjunga Guldet blev till sand) eller skådespelerska (teater var ju min grej på högstadiet) eller varför inte tennisspelare (en del av min morfars släkt kom för längesedan från Torekov, nära Båstad) skulle jag vara otroligt ödmjuk. Förutom när det gäller en sak.

Toaletten.

Vart jag än kom skulle jag ha en kravlista för toaletten. Du vet så som Jennifer Lopez måste ha allt vitt i sin loge. Ingen annan skulle få gå på min toa för det första. Sedan skulle sitsen vara varm, det skulle finnas ett gäng tidningar, gärna av vetenskaplig eller historisk art och kanske något faktablad om stället jag befann mig på (Dear Åsa! Welcome to South Africa... lalalala). Ombonat och skönt skulle det vara där inne. Ja, du fattar. Mysigt och välkomnande. This is my dream.

Och så ingen grädde i maten - det gör att jag får vara där inne länge, jag tål inte grädde helt enkelt. Jag har anat det länge men insåg det och accepterade det efter pannkakorna idag på lunchen.

***

Siwan hade med sin värmepistolen till träningen igår och jag passade på att få hookat min klubba. Den har varit ohookad hela säsongen. Kan det inverka på mitt spel? Mika skickade precis ett sms där hon skrev att det inte var ok med en ohookad sticka. Jag fick skylla på materialet. VARFÖR HAR INGEN HJÄLPT MIG TIDIGARE? Jävla dåliga lagkamrater alltså...

***

Näää, skoja bara. Inte kan man tycka illa om folk som tränar i tröjor med puffärm, tar med sig Riesen till alla, alltid har något vårdande för läpparna i fickan eller alltid kan pigga upp en genom att göra nån rolig frilla med svett som stylingprodukt.

Kommentarer
Postat av: mika (oxå gräddintolerant)

nej inte kan man tycka illa om en sådan person!



Min haka var faktiskt nere i golvet när du sa att den va ohookad, och när du nämnde det sättet du hookade till den själv på..



Jag var mer chockad, hade inte ens tänkt tanken att du inte förstått att ditt spelsätt kräver lite hook!!

I will fix this. YOU will fix this!

Ses snart!

2008-11-20 @ 16:38:59
URL: http://mikapersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0