en kärlekshistoria

Jag vill beskriva min relation till innebandy som lite trött. Vi har varit ihop länge nu, intima i 16 år. Klart man tittar åt andra håll efter ett så långt och intensivt förhållande. Vi känner varandra utan och innan och det är inte så spännande längre. Innebandyn känner att jag har lagt för mycket energi på den nya lägenheten den senaste tiden och jag känner att innebandyn tjatar och tjatar och kväver mig; älskar du mig inte längre, Åsa? Jo, det är klart, men lämna mig ifred någon gång.

Efter värdefulla relationsråd från Micka ikväll så känns det bättre. Nog ska vi få en nytändning, innebandyn och jag.

***

På tal om relationer så ringde jag min man som är på tjänsteresa för en stund sedan. Skulle bara säga att jag levde liksom. Han var dy-hy-ngrak.
- Vad gör ni?
- Vi ... uh ... dricker ... GRÅÅGG.
- Jag hör det.
- Jag ... älschkar dig.
- A vesst, vi hörs imorgon, du.

***

Ikväll tillängnar jag min innebandy en Peter Lemarc-låt:

Vad är det för fälla, vad är det för grop som vi, ramlat i, du och jag
Vad är det för krafter, vad är det för skuggor som, rider oss, natt som dag
Allt där ute hotar oss och hemsöker vårt hopp
Så stäng ditt fönster, lås din dörr, en svart måne har gått upp

Göm mina händer, dölj mina spår,
håll om mig älskling, håll om mig hårt
Oh, oh, oh...

***

Höhö.

Kommentarer
Postat av: Assmundsson

Här kommer ett minne som kanske kan pigga upp. Jag spelade i Lund/Burlöv och du i Älvstranden. Det hade spelats 6 omgångar och båda lagen låg på 13 poäng. Såhär skrev Lund/Burlövs tränare i matchprogrammet inför mötet med Älvstranden säsongen 03/04?:

"Centern #9 Åsa Kristiansson är en egen produkt som visar att Älvstrandens ungdomssatsning börjar ge resultat. Med 6 mål och 3 ass har hon blivit den spelare som jag tyckte Älvstranden saknade på försäsongen. Någon som driver på laget även när det går tungt. Det gäller för oss att minska hennes ytor och verkligen hålla henne hårt annars kan hon mycket väl avgöra denna match."

Hur det gick i matchen kommer jag ej ihåg. Lycka till imorrn.

2008-11-21 @ 16:48:07
URL: http://assisten.blogg.se/
Postat av: Jenny

Tänkte säga bra inlägg. Förstår precis vad du menar med det där med ett förhållande med innebandyn. Skrev själv om det igår. förklarade för ca 1-2 månader sedan min "kärlek" till innebandyn... en kärlek som de senaste veckorna bleknat utan anledning. Det är som du säger... Man lägger tid på annat. Jag kan säga att de senaste veckorna har jag känt mig otrogen mot innebandyn precis som du skrev att innebandyn frågade dig om du inte älskade den längre. Det är detsamma för mig, förutom att jag för tillfället tappat motivationen, vilket tyvärr ibland kan hända

2008-12-10 @ 21:50:41
URL: http://jennyam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0