i think everybody should like everybody

spännande djupt analyserande inlägg....
varför skriva överhuvudtaget?


Så löd en kommentar till mitt förra inlägg. 

Varför läsa överhuvudtaget? Den som inte förstår mitt språk ber jag ömsint att inte klicka in på snurrfinten fler gånger. Eftersom jag är inne i en låg period just nu så kanske det är svårt att förstå hur en vänlig handling kan ge mig inspiration till ett blogginlägg. Gå tillbaka in i din platta värld och kom inte in i min mer.

Idag, i november 2008, har blogghypen landat. Numera skriver man inte elaka saker hos de man inte gillar, man läser helt enkelt inte dessa bloggar. Man läser de bloggar som man tycker ger något, ignorerar de andra. Det är det mogna, vuxna beteendet som trevliga människor förfar över i modern tid.

***

Vi möter Surte imorgon och det har inte direkt varit kärlek mellan våra lag tidigare år. Men nu känns det som om det där barnsliga har gått över och jag tror att det blir en mysig match imorgon. Varför bråka och hetsa för något så banalt som innebandy? Det är ju så jäkla kul att spela. Vi borde ta vara på vår chans att få leka denna snabba lek flera gånger varje vecka istället för att vara missunnsam mot andra lag eller bloggare.

***

Det blev en uppmaning om vänlighet i världen så här på fredagsmorgonen. Egentligen hade jag inte lust att skriva alls men den där kommentaren var så skrattretade och so last year att den fick mig att börja fundera (ännu mer).

***

i think everybody should like everybody
Andy Warhol

Kommentarer
Postat av: mika

Ahahhaha, skitbra replikerat! Varför kommenterade muppen överhuvudtaget, undrar jag?!

Puss på dej, ses imorgon!

2008-11-14 @ 10:17:04
URL: http://mikapersson.blogg.se/
Postat av: Bira

jag uppskattar din blogg, läser varje dag nästan! :) man får vara precis hur man vill, låg,hög what so ever.. keep up the good work. lycka till på matchen imorgon!

2008-11-14 @ 11:55:59
URL: http://filipanics.blogg.se/
Postat av: Åsa

Tack Mika, I love you.



Och tack Bira, skönt att det finns folk som förstår!

2008-11-14 @ 13:02:06
Postat av: Suss

And i love you Åsa! Det är verkligen lustigt att personen i fråga ens orkar ta sig tid å gå in å läsa din blogg om hon/han tycker de är så otroligt ointressant.. :) Å dessutom uppskattar jag din blogg tok mycket också!

2008-11-14 @ 17:31:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0