Mr Change goes to Washington

Referenser till rubriken här och här.

Idag gäller det Amerika. Vote for change, please.

***

Som Mika skrev så var det lite hönsartat på vår träning igår. Det värsta är att jag fortfarande har en nyckel till alla dörrar i Torpahallen, men när den ligger hemma och inte i klubbfodralet så gör den ingen nytta. Och en annan värsta sak är att vi inte är så negativa och håglösa som vi säger att vi är på våra möten. Men vi vill gärna måla fan på väggen och hitta fel. Det var många som var positiva igår - tills det att vi började säga att vi inte var det. Fel tänk, flickor!

***

Bäst igår måste ändå ha varit när Fejkmangan uppmanande oss till att vara lite mer effektiva och uppmärksamma under uppspelsövningen och sedan var det han själv, gång på gång, som inte var på plats när han skulle fylla ut som topp i blå femman. Sopa rent framför egen dörr?

***

 Och så säger vi grattisgrattisgrattis till herr och fru Sundell som har fått en liten suddis. En pingla som tydligen ska få samma namn som Nina tänkt för sin eventuella dotter. Men det ska ju min dotter heta, skrek hon över hela omklädningsrummet och vaknade upp från sin "jag är trött efter jobbet"-koma. Skamlöst, Sudden. Men först till kvarn gäller. 

***

Jag älskar ordstäv och talesätt. Sent ska syndarn vakna är min favorit men har inte hittat något tillfälle att säga det.

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag väntar på ett riktigt bra tillfälle att får säga "Thanx for nothing"...kanske kan bli snart med tanke på alla varsel...

2008-11-04 @ 14:42:57
Postat av: Åsa

Ooo, det skulle jag vilja säga också. Det kan nog dyka upp tillfällen i innebandyn för mig. Typ när jag slutar.

2008-11-04 @ 16:55:35
Postat av: nina (mor till framtida Leah)

mmm,den djävel,tro inte att jag hoppar mitt favvo-namn,bara för att han ska va speciell;)

2008-11-04 @ 20:46:49
Postat av: Sudden

Nina, tänk vad vi tycker lika. Tur att jag inte visste detta. Det är skam att sno namn av någon. Leah är ett vackert namn, så självklart ska fler söta bebisar få njuta av namnet.



PS. ladda för seger i helgen. Snabba vändningar och hård markering på deras "primadonna".

2008-11-05 @ 17:53:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0