premium bananas



Jag brukar inte skriva på mina flyttlådor vad det är i dem, jag är ganska hej och hå när det gäller att ha ordning. Men min man har ett starkt kontrollbehov, så jag gör det för att hans stressnivå inte ska skena.


Den första november 2000 flyttade jag hemifrån. Då hade jag fått en tvåa på Slättadammsgatan vid Bjurslättstorg, Hisingen. Idag fick jag nycklarna till min sjätte lägenhet och den stora metamorfosen av Uddeholmsgatan 13d har börjat. Jag började ju packa ner allt som jag kunde tänka mig att vi inte behövde redan för två månader sedan och vi har levt i en enda stor bananlåda, typ. Givetvis har jag varit och rivit och rotat i nästan samtliga av dessa lådor eftersom det visade sig att jag visst behövde den där klänningen eller brödrosten eller Skatteverketpärmen. Nu finns risken att jag blir så ivrig att jag flyttar över en massa saker till nya lägenheten så att man får springa häremellan när man plötsligt saknar något. Tygla dig, kvinna!

Nåväl, jag har inte lust att vara på en enda träning i november, jag vill bara pilla i nya lägenheten så att allt är klart när vi flyttar för gott. Men jag ska vinka till er, tjejer. Jag befinner mig ju trots allt på en armlängds avstånd.

***

Mina klubbor och mina innebandydojor har legat i bilen sedan i torsdags. Hoppas de inte har fått kallbrand utan går att använda ikväll då det äntligen ska spelas ordentlig innebandy i Torpahallen igen.
(Jag är medveten om att jag precis sa emot mig själv - jag ska inte komma på en träning i november men ändå vara med ikväll - det går inte ihop.)

Kommentarer
Postat av: Josse

Ska bli riktigt kul att lira idag igen. Säg till om ni behöver flyttassistans, bor ju rätt nära :) Ses sen!

2008-11-03 @ 15:12:18
Postat av: Marre

Vad mysig du ser ut i pälsmössan....

2008-11-03 @ 16:25:46
Postat av: Åsa

Josse: Vi behöver nog mer hjälp med inflyttningsfesten. Att se till att alla har sprit i glasen och så..



Marre: Den är hur mysig som helst!

2008-11-03 @ 16:51:56
Postat av: Ingrid i ume- /sär skrivningen

Tänkte på dig idag, när jag skrev halllös och jag inte visste om jag skulle skriva hall lös eller hall-lös. Klurigt att va människa ä de. På tal om bananlådor Har ett par kartonger över här, såna jag inte packat upp i de två senaste flytterna. Vill du ha dem?

2008-11-03 @ 22:50:54
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0