This is for all ya ladies out there

Jag var lite smått förbannad på Magnus igår. Lite sådär i allmänhet som man kan vara på folk man känner väl och umgås med mycket. (I alla fall jag och andra människor med en sund men bitter livsinställning.) Därför småler jag när jag nu lyssnar på Utvandrarserien på talbok och hör följande citat:

- Behöver karlarna vara såna grömma och lystna bestar?
- Vad expectar du av manfolk? Di är skapta den vägen. Först skapade ju Gud mannen och det gjorde han en eftermiddag samma dag som han hade skapat vilddjuren, vart och ett efter sin art. Han var nybörjare på människor, han hade ännu ingen övning. När han satte igång med manfolken så hade han bara gjort djur. Så blev också mansläktet sånt som de en gång för alla var. Men långt efteråt så skapade Gud kvinnan, och då hade vår Herre vanan inne då visste han hur en människa skulle vara beskaffad.


Moahaha. Yeah, you go girl.

Kommentarer
Postat av: nina

underbart citat....

2008-11-17 @ 16:47:58
Postat av: suss

Stämmer på punkt å pricka. Gud är minsann smart!

2008-11-17 @ 17:23:22
Postat av: Mika

yeah!!!

2008-11-17 @ 17:24:39
URL: http://mikapersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0