[introt till Killing in the name of]

Jag slipar och målar mest hela dagarna nu för tiden. Vår nya lägenhet var ett riktigt sunkställe men nu börjar det lukta lite fräschare av målarfärg. När jag började slipa tapetskarvar igår hade jag inget mun- eller ögonskydd. Efter några minuter såg jag ut som om jag varit med om 11 september. Men jag orkade inte åka och köpa skydd så jag gjorde ett hemmabygge av sjalar och såg ut som jag var en av de som orsakade 11 september:



Idag köpte jag ett munskydd så imorgon ska jag nog inte hosta damm och snyta ut cement.

***

Jag tyckte ju att Obama var den bättre av presidentkandidaterna men i efterhand hoppas jag att någon driven journalist orkar granska mediernas bevakning av Obama och McCain. Jag har en känsla av att Obama favoriserades friskt av media i Sverige.

***

Så till lite innebandy.

IBF Göteborg hade ikväll träning i Torpahallen och Snurrfintens expertkommentator Väggen säger att det kändes bra. Spelarna var glada och relativt koncentrerade. Laget möter London Stansted på lördag och känner sig redo inför den tuffa uppgiften. Mer info imorgon efter den sena träningen i Svingelns sporthall.

Roligast under onsdagkvällen var när Sandra och Sandra inte hade låst toalettdörren efter sig (de var därinne tillsammans, ja) och en välkänd spelare i herrlaget fick sig en oväntad syn när han skulle slå en drill. Någon var på väg att resa sig från toalettstolen och den andra "stod och pillade". På vad är oklart.

- Ihhh!
- Woah!

***

Två bästa låtarna som kommer efter varandra på min portabla musikspelare just nu:

Kid Rock - All summer long
RATM- Killing in the name of


(Jag har skrivit in artistnamnet i titelraden, därför ligger All summer long där den ligger.)


Kommentarer
Postat av: Jasse

Lyssnar du på Jasses favvolåt ever?? Fän va najs!

Jag tänkte ha den som inspring nån gång för er...om man får ändra..

2008-11-05 @ 23:06:36
URL: http://jjasse.blogg.se/
Postat av: Åsa

Ja! Ändra!

2008-11-06 @ 09:25:46
Postat av: G.

Undersökningen är redan gjord av någon driven journalist...Resultat?



Jo, det har INTE varit någon favorisering av Obama om man studerar svenska tidningars hantering av presidentvalet. De två kandidaterna har fått i princip lika mycket utrymme och lika stor andel som varit positivt.



Själv hade jag hakan i höjd med knäskålarna när detta dök upp på Rapport...men det kanske mer säger något om min selektiva perception än något annat!

2008-11-06 @ 10:12:14
Postat av: Åsa

Jaha, det var ju snabbt jobbat. Jag blir också förvånad, men som skrivet, det kanske säger mer om hur jag letade efter det positiva i Obama.

2008-11-06 @ 17:45:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0