Lördag 20 september 2008

Det var synd att Marstrand hade ett stukat lag igår eftersom det inte blev riktigt den fight jag hoppats på. Men vi gjorde också en mycket bra match där jag främst är jätteglad över det fina spel vi hade. Lite klapp-klapp, fokus i passningarna och grymma kombinationer som ledde till heta målchanser. Och så snortighta i försvaret. 7-2 slutade det förresten.

Bäst under matchen: När MJ inser att hon står i vägen för ett av sina egna backars skott, tänker "här borde bollen gå igenom" och tittar ner mellan sina ben, hoppar upp, spretar med benen för att ge bollen maximal yta att flyga på - och får naturligtvis bollen mitt på sin vajayjay. Den bilden jag har i mitt huvud av hur hon otroligt ograciöst gör ett Fame-hopp och får bollen mitt på - det borde filmats så att eftervärlden har något att skratta åt.

På tal om filmats så borde även Mikas djupledspassning till Albin dokumenterats visuellt. Det var innebandypoesi.

Skönast under kvällen: Att lägga huvudet i Sandras knä och somna med rödvinshuvudvärk och ett mummel av sanning eller konsekvens runt omkring.

Nu ska jag veckla upp den lilla lappen jag skrev ner alla lustigheter på igår kväll. Förhoppningsvis kan jag tyda vad jag har fylleskrivit så att de som missade alla bra citat får en chans att höra dem. Återkommer.

Kommentarer
Postat av: Sudden

Håller med om det härliga klapp-klapp spelet, eller som en supporter på läktaren sa;

- nu är det bollen som har högt tempo, förut så sprang tjejerna med bollen.

2008-09-21 @ 12:29:34
Postat av: MJ

Skit va bra du sammanfattade alla min tankar i det där "backskottsögonblicket"! Alltid roligt att roa andra..

2008-09-22 @ 23:20:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0