11 september

Mika skrev i sitt senaste inlägg att hon hade tvättat sina matchkläder tillsammans med Utmanarkläder. Usch, tänkte jag först, men sedan insåg jag att jag borde sopa rent framför min egna lilla dörr först. Det är fem år sedan jag lämnade Älvstranden men jag benämner fortfarande mina idrottskläder med prefixet älvstranden. Jag spelade där i så många år att ordet älvstranden symboliserar idrott i mitt huvud, utan att jag för den delen har speciellt varma känslor för föreningen.

- Har du sett mina älvstrandenbyxor? frågar jag Mango när jag letar efter byxan i IBF Göteborg-overallen.
- Jag ska tvätta min älvstrandentröja, säger jag när jag stoppar in hooden med RBK Göteborg-emblem i tvättmaskinen.

Det är svårt att lära gamla hundar att sitta.

***

Idag är det 14 jävla år sedan min pappa dog. Det har jag uppmärksammat genom att köpa en räksmörgås och en jordgubbstårta som jag långsamt och med sorg kommer att sätta i mig under dagen.

***

Inställd träning i afton. Lika bra det. jag är både nedstämd och sjuk. Större delen av laget är sjuka för övrigt. Konstigt att sånt alltid sammanfaller med innebandylediga helger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0