blävitt mot slögryte

Just nu är det jävligt oskönt att vara öisare. 3-0 mot IFK Tönteborg just nu. Skiiit.

***

Jag hade svenskalektion med Hanka idag igen. Vi snackade om politik och socialdemokratin och om att hon måste använda bestämd form när hon talar. Efter en stund gav hon sig själv ett tydligt exempel på att det är lämpligt med ett litet -en eller -et i slutet av ord:

- Gillar du fack?

Tänk det på halvbra svenska.

- Öh .... menar du fackföreningsrörelsen? frågade jag.

Sedan ganska mycket skratt.

***

För övrigt anser jag att Fasth ser rätt go ut längst ner i detta bildspecial. Trött och mysig liksom.

Kommentarer
Postat av: Josse

Haha, Hanka är för go.

2009-04-21 @ 12:37:09
Postat av: okänd tjeck

visst jag är, Josse:-)

ang fackEN: alla få väl namn som förtjänar!

2009-04-21 @ 17:44:30
Postat av: Anonym

Heja Blåvitt! :)

2009-04-21 @ 18:49:41
Postat av: Christer

Ja, det är verkligen synd om ÖIS nu! Jag lider med er Öisare faktiskt.

2009-04-21 @ 21:18:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0