ett inlägg i tiden: ett bonusinlägg

Just det, Engelholm i division ett södra blir det ju. Det tänkte jag inte på igår. Ännu en resa neråt i landet längs motorvägen mot Malmö. Ännu fler tillfällen att möta Södradals buss som är på väg upp för att möta något Göteborgslag. Ytterligare en chans att få moona detta gäng yra skåningar.

Det återstår att se hur mycket Engelholm orkar satsa nästa år. Vill de upp igen eller ger de upp?

Falun i final ja. Åter igen har var jag en sjukt dålig spådam och framtidsprognosör när jag var bombsäker på att det skulle bli Iksu. Men det är kul med nya ansikten i Globen.

***

Medellivslängden var ju mycket lägre på 1500- och 1600-talen än nu, och det kan lätt förklaras med sämre hygien och kokobäng sjukvård. Men igår lärde jag mig dessutom att man i genomsnitt drack flera liter vin och öl varje dag. Det behövdes för att orka med den mycket starkt kryddade och saltade maten. Anna Skipper vänder sig i sin, öh, grav (inte bokstavligt då alltså, men det där uttrycket passade så himla bra här). Inte undra på att ni dog när ni var 35 bast! Tokstollar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0