Ingen Sancho Panza där ute?

Lockerud fixade elitserieplatsen ja. Det var la roligt då. Bra för Västergötland. Heja Västergötland! My homelandscape.

Ekeroth visar att man kan vara hur grym som helst även efter 30 och barn. Heja dig!

I helgen kan Skellefteå gripa ett sista halmstrå då de äntligen får fortsätta kvalet efter en evighets uppehåll och tar emot Lockerud hemma. Vinst och serien lever och det blir en jävligt tight match i Ängelholm 13 april. Det blir förresten spännande även och Skellefteå förlorar. Då kan det bli en målskillnadsfråga. Nästan så jag vill åka ner och glosa på annandagen.

Jag anser att glappet mellan ettan och eliten blir mindre och mindre. En allsvenska vore på plats för oss också.


*

Det var ingen som ville starta en organisation med mig alltså? Ensam är stark. Själv är bäste dräng.

Eller ensam ger upp och orkar inte kämpa mot väderkvarnar längre.

*

Varje gång jag hör melodifestivallåtar, företrädelsevis Zelmerlöv eller EMD, så tänker jag på och saknar tjejerna i laget. Varför? Kan det vara för att tjejerna i laget har så dålig smak att de gillar den här musiken och därför påminns jag om dem? Eller beror det på att tjejerna i laget, Lisa och Frida då främst, gillar sådana unga fräsha killar och därför påminns jag om hur de sitter och trånar framför tv:n? Eller är det för att tjejerna i laget tar fram mitt rätta jag?


Notera hur jag använder "tjejerna i laget" som ett samlande namn att dra alla över en kam. Det är för att när jag tänker på laget så tänker jag på en stor energi av skratt och kärlek. Heja skratt och kompisar!

*

Jag fikade med Hanka Tjeckovich igår och inledde lite lätt privatlektionerna i svenska som jag ska ha med henne. Hon berättade att svenskar är lite svåra att få kontakt med och att det dröjde innan hon började lära känna folk i vårt lag.
- Det är för att ingen förstod vad du sa, sa jag då.
Höhö, mitt i prick.

Kommentarer
Postat av: Karin

Kul att se att en förening vågar satsa på tjejer som har fyllt 30 och fått barn... Nä jag är inte bitter...

2009-04-01 @ 17:46:02
Postat av: Åsa

Ja just det ja. Olika föreningar tänker olika verkar det som.

2009-04-01 @ 18:48:55
Postat av: Thaison

Hej då snygging!



Kommer följa din blogg så gott jag kan...

Rocka fett på lördag, hade velat va me...

Pöss pöss





2009-04-02 @ 08:32:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0