terapibloggen

För första gången på ungefär hela säsongen har jag ikväll kommit ihåg att det är innebandy på tv. Istället för att sitta och slökolla på ett gäng Simpsonsavsnitt på sexan, som jag sett flera gånger, var det läge för lite Warberg-Balrog idag.

Jag trodde att jag skulle bli hemskt sugen på att spela själv men tyvärr var effekten nästan tvärtom. Laget har haft en härlig säsong och allt det där men för mig personligen har det varit jättejobbigt. Så jobbigt att jag fick lite tryck över bröstet när jag kom in i Svingeln i lördags och orkade inte ens vara med när vi spelade på skoj med småtjejerna. Blurg. Jag hatar att känna mig dum, överkörd och oviktig, och det har jag gjort ofta i år.

Visst kommer jag bli sugen igen. Det är ju göööralångt till nästa seriestart. Men ännu är det finfint med uppehåll.

***

Igår bokade la familia Kristiansson flygbiljetter till Rom i sommar. Sweet. Historia, konst, mat och värme - vilken kombo.

**

Idag fyller Hellström 30 vårar. Gratulerar!

*

Inte helt oväntat är det Marstrand som är först ut med att börja presentera nyförvärv. (Detta skriver jag med en tyken glimt i ögat.) Det kom visserligen inget namn men bara det blotta faktum att man är först ut med att presentera att nya namn är säkrade känns ganska typiskt. Marstrand måste vara det mest entusiastiska laget i ettan.

Nåväl, det jag egentligen vill säga att att det ska bli riktigt intressant att se hur trupperna i göteborgslagen formas under sommaren. Vilka som tar chansen i ett annat lag? Och det lär ju finnas plats för både sugna division två-spelare och trötta Pixboiter i flera av lagen. Tjejer som flyttar hit från andra delar av landet blir hett eftertraktade. Vi ska inte ha provträningar förrän i slutet av april - är vi för sent ute? Och hamnar ett lag i västra serien precis som sist?

Mmm, det är frågor som återstår att besvaras.

Kommentarer
Postat av: Linda

Vi har kanske inte presenterat nyförvärv. Men första namnen som är klara för nästa säsong är presenterade.. Räknas det? Kolla sodradal.se.

2009-04-07 @ 23:09:06
URL: http://assisten.blogg.se/
Postat av: Åsa

Nä, det var ganska väntade förlängningar. Bara nya namn räknas. Sorry...

2009-04-08 @ 07:42:22
Postat av: Linda

Attans =) Jaja. Men som du kanske läste så kommer det snart..

2009-04-08 @ 09:50:16
URL: http://assisten.blogg.se/
Postat av: G.

Verkar som vi haft liknande säsonger...det där med dum, oviktig och överkörd...suck...kanske är dags att lägga klubban på hyllan...grubbel



I Marstrand är man alltid bra på att presentera nyförvärv...vi har världens bästa värvare!!

Hade alla andra saker funkat lika bra hade vi legat i elitserien nu...men men...you can't have it all!

Men watch out...motivation slår klass vilken dag som helst!



p.s. Lägg noga märke till den lilla fina engelskan som jag drog till med såhär en regnig onsdag...kände mig lite internationell! ;-) d.s.

2009-04-08 @ 10:26:30
Postat av: Å.

Jävligt snyggt med engelskan där du. Impad.



I derbyn kan allt hända kanske man ska säga också, oavsett klass, motivation, hur många spelare man har i truppen eller hur entusiastisk tränaren är.



Ha det gött.

2009-04-08 @ 11:13:53
Postat av: Jasse

Bra varvare i form av att varva pa facebook... Vette fan om ja skulle kalla det bra varvare.

2009-04-12 @ 17:11:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0