fläskforskning

Så, nu har jag vänt min innebandyklubba bakochfram och flugit tillbaka från Blåkulla där jag varit under påskhelgen. Ovanligt lyckad tillställning där i år med välsaltad 1600-talsmat, dans och soligt väder.

Jaha, ja. Och här är allt som vanligt.  Två nykomlingar i elitserien nästa år. Balrog tillbaka i SM-final och innebandy.se är segt och trögt.

Jag bryr mig ju faktiskt om andra saker än innebandy. Tro't eller ej. Litteratur och historia till exempel. Just nu har jag grävt ner mig i dessa ämnen riktigt djupt. Biografier över 1600-talskungar, romaner som utspelar sig förr och släktforskning - jag slukar allt som en varg. Fläskforskning som jag sa igår, jag har en tendens att snubbla på tungan när jag blir ivrig. Mamma och jag har tagit några rejäla kliv bakåt i tiden då vi nyligen funnit att släktgården i Alvhem gått i arv sedan 1600-talet, samt namnen på min mormors mormors mors far och mor, födda någon gång på 1750-talet. Det är så jäkla spännande.

(Jag är verkligen en nörd, fan vad gött det är.)

Men det här är ju ingen litteratur- eller historieblogg så det blir lite glesare mellan inläggen framöver. I alla fall fram till provträningarna och försäsongen börjar om cirkus två veckor.

Kom igen nu jävla Öis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0