det är ensamt och blåsigt på toppen

Jag SA ju att Ljungby skulle plocka något lag här på slutet. Och att Surte skulle kunna rubba Södradal. Och att IBF Göteborg skulle slå alla lag i serien minst en gång denna säsong.

Jag är sannerligen av alla dem som har jagat seriesegrar förut men i år känns det mer som en glad överraskning att vi ligger där vi ligger just nu än att vi har satsat för att nå toppen. En medioker försäsong, lite random fys då och då (dock inget sedan juluppehållet) och taktikgenomgångar på typ en minut tyder liksom inte på en speciellt stor satsning.  Men glädjen över att vinna slår skräcken för att förlora. Klass slår motivation. :)

Usch, det var första gången jag använde en smiley i bloggen. Förlåt, men den passade så bra.

Nåväl, vi har två jävligt tajta matcher kvar och jag har varit med om att förlora seriesegern i sista omgången mot ett lag som redan åkt ur serien. (Tack för den Tina! Om vi inte hade förlorat den matchen hade jag kanske inte bytt till RBK Göteborg och missat dig och alla andra underbara lagkamrater jag har idag.) IBF Göteborg tar inte ut något i förskott.

Det här är jag innan träningen. Varje (i princip varje i alla fall) träningskväll i knappt 17 år har jag varit uppspelt och hungrig någon timma innan träningen drar igång. Jag vill helst lyssna på musik, gärna dansa runt lite och är inte främmande för att använda klubban som gitarr/mikrofon strax innan jag ska gå. Dock gillar jag inte Billy's pizza. För osunt för min kropp.

Kommentarer
Postat av: Tina

Haha....jag har bara bra minnen från den matchen eftersom den matchen även för mig var skälet till varför jag bytte till RBK:)Ja, tänk var livet hade varit tråkigt om man hade missat den tiden.....The world works in mysterious ways.....

2009-02-16 @ 08:25:25
Postat av: Åsa

Man får ta det onda med det goda.

2009-02-16 @ 11:01:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0