guld

Jag ser fram emot en härlig lördag med en mysig bussresa genom Småland, en avslappnad match mot Ingelstad, sedan guldfest på bussen, ett mäktigt mottagande på Götaplatsen då halva stan kommit för att hylla Göteborgs guldhjältinnor och sedan fest hela natten.

Matchen är betydleselös vilket borde ge att båda lagen kan spela utan press och bjuda på en rolig sista match. Det är synd att Ingelstad åker ur - jag gillar dem. Vilket lag som borde åka ur istället kan jag inte svara på, varken Färjestaden eller Surte har i bottenregionerna att göra de heller. Det har helt enkelt varit för jämnt i år. Och det är ju ändå ett tecken på framgång - att blåbärslagen blir färre. (Eller att vi är lika rötna allihopa - om jag ska ge en domedagsanalys.) 

Nåväl, Surte borde slå Ljungby även om de blivit livsfarliga här mot slutet. Men får Surte ordning på lagspelet och inte bryr sig om parketten ska det gå väl. Färjestaden - Stanstad borde vinnas av Färjestaden av den enkla anldeningen att motivationen att överleva i serien är högre än den att komma femma eller sexa, även om nykomlingarna gjort en riktigt bra säsong. Jag är en värdelös tippare men jag tror att Södra D kommer tvåa, Olof S trea och att tabellen helt enkelt kommer sluta så som den ser ut nu. Sten Sture tar hem östra ettan och nu när RIG Umeå inte kommer ta kvalplatsen till eliten går den nog till Skellefteå i norr. Inga överraskningar med andra ord, den som inte däckar i champange får se.


***

Vår vän och lagkamrat Mika visade oväntad framförhållning och effektivitet när hon för några veckor sedan kom viftande med premiärbiljetter till Män som hatar kvinnor. Ikväll bänkar vi oss och det ska bli jävligt intressant att se vad man lyckats göra av denna storsäljande bok.
I ♥ Mikael Nyqvist.

***

Virre kör nattvagn på lördag. Skönt att veta att det bara är att ställa sig vid ett spår, så kommer hon snart komma glidande för att köra hem oss. 

Kommentarer
Postat av: mika

"oväntad framförhållning" ?! Vad menar du? Planering är A och O i mitt liv, annars sjunker jag. ;)

Syns ikväll!

2009-02-27 @ 11:08:26
URL: http://mikapersson.blogg.se/
Postat av: suss

Va de en tillställning för bioklubbens vip medlemmar eller?

2009-02-27 @ 13:31:30
Postat av: Åsa

nja, det är mikas initiativ och hon är väl ingen speciellt ativ medlem av bioklubben. detta sker nog snarare utanför klubbens ramar.

2009-02-27 @ 14:40:50
Postat av: Emil

Det är Martin Vanger som är mördarn.

2009-02-27 @ 17:37:25
Postat av: Åsa

Tack Emil. Jag har inte fattat det.

2009-02-27 @ 21:43:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0