300

Snart, snart så når jag 300 i min andra sport - platespottning. (Läs närmare här och här.) 300 blir en milstolpe för mig i mitt spottande (som vi invigda kallar det) eftersom 250 till 300 har varit mycket segt. Exempelvis letade jag efter 285 i tre och en halv vecka. Plågsamt. 300 betyder att jag kan nå 500, och halvvägs till ljuvliga 1000, om cirkus ett och ett halvt år vilket ger att hela detta mästerprov i tvångstankar kommer att ta runt sju år. Sju sjuka skitår. Jag vill inte uppmuntra någon att börja platespotta. Det är bara jobbigt.

Om det är någon som kan leda mina tankar tillbaka till varför jag tänker på dikten Död amazon av Hjalmar Bergman när jag hör talet 300 så blir jag lite impad.

Svärd som fäktar mot övermakten,
du skall brytas och sönderslås !
Starka trupper ha enligt T.T.
nått Thermopyle, Greklands lås
Fyrtioåriga Karin Boye
efterlyses från Alingsås.

Mycket mörk och med stora ögon;
klädd i resdräkt, när hon försvann.
Kanske söker hon bortom sekler,
dit en spårhund ej vägen fann,
frihetspasset där Spartas hjältar
valde döden till sista man.

(Ett utdrag.)

***

Ingen innebandy i helgen. Bara spotting. I Stockholm faktiskt, ska tydligen dit. Det borde finnas en del bilar att spana på även där borta. 

Kommentarer
Postat av: madde

Jag antar att det är för att det var 300 spartaner som lyckades sinka persiska armen för att invadera grekland...

2009-02-02 @ 08:42:19
Postat av: Niklas Malmgren

ha ha ha!



Hm har 307 på min lilla peugot, är det ok med foton? ha ha ha

2009-02-02 @ 10:00:20
URL: http://nickem.blogg.se/
Postat av: Åsa

Madde: Japp, så var det.

Niklas: Det ka n vara okej med foton när jag väl nått till 306 och vill ta 307 så snart som möjligt. Hör av mig isf.

2009-02-02 @ 16:48:59
Postat av: Niklas Malmgren

:-)

2009-02-03 @ 08:42:39
URL: http://nickem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0