en sak till bara

I förra inlägget spydde jag galla över Innebandymagazinets pinsamma dambevakning. I detta måste jag utdela en liten, öm smekning på samma nättidnings kind för redogörelsen över Finlands U19-trupp. Det kändes overkligt att tidningen uppmärksammar U19-damer så mö. Bravo. Nu väntar jag bara på att rubriken Damelit byts ut mot Elitserien och att de få artiklarna om division 1 damer hamnar under just Divsion 1 och inte Övrigt. Det är sådana små steg som visar respekt mot oss kvinnor som bryr oss precis lika mycket om innebandy som männen i Superligan gör, och som gör just 2009 till damernas år. Hejahejaheja. 

Så, nu har jag snackat nog om Magget för det här halvåret. Lite konstruktiv kritik mår alla bra av.

***

Jag snurrfintade idag på träningen. Det var jätteroligt, som att åka karusell nästan. Mådde jätteilla efteråt men kände mig ändå rätt nöjd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0