Jambo

Afrikansk dans igår. Det var verkligen skitkul. men det bor ingen afrikansk drottning i mig om man säger så. Nä, vit som snö i danssalens spegel och vitare än vit i rytmen.

Keepers, find it

som Frida sa på vägen hem från Växjö förra helgen.









Mika fick oförtjänt kritik för att hon inte kom i högklackat till festen hos Frida. Men det hela kompenserades upp när hon lånade mitt diadem med den stora svarta blomman. Vackrare skåning har icke skådats.

Nä tack, inte upp i min serie.

Pinsammaste bortförklaringen i år?

Erkänn att ni gör allt för att vinna serien istället.

Jag unnar inte över huvud taget Pixbo seriesegern i division två. Inte på det sättet. Framitdstänket som Pixbo har är beundransvärt. Men inte genom att utnyttja regelsystemet.

Ösregn

Ikväll har ett ihopplock av division ett- och division två-laget spelat en spontanmatch mot tjejerna som ska spela junior-SM snart. Vi (de gamla gäddorna, man är inte född 1989 direkt) vann med nöd och näppe med 2-1. Småtjejorna är duktiga, hoppas det går bra för dem i Sävsjö.

De morgnar jag jobbat i Torpahallen och ska till att köra den roliga skurmaskinen har jag föbannat alla förmodade pojkspolingar som slänger snus bakom bänkar och i hörnen. Ikväll slängde jag två förbrukade prillor själv. Det är ju inte jag som jobbar morgon imorgon. Istället ska jag jobba kväll och missa både träningen och när tv4 Sport sänder från elitserien. Snyft.

Anna tillbaka i landslaget. Det värmer ett gammalt Älvstrandenhjärta. Det där World Challange spelas alltså här, i Sveriges bästa och regnigaste stad. Kanske, kanske ska jag orka gå och kolla.

Imorgon ska jag ringa runt till samtliga politiska partier i Ale kommun. Jag kommer vara illröd om örat efter att ha tryckt telefonen hårt mot det. Vad vill jag säga med detta? Ingenting.

Blablabla.


305354-48

Tre bröllop och en begravning

Det allra skönaste med helgens match mot Ingelstad var min totala KROSS av övriga IBF:are i introtävlingen under bussresan till Hovshaga. Oj, oj, oj vad bra jag var på 90-talsdängor. Vojne, vojne.

Det näst skönaste var att vi spelade bra under matchen. Ingen stress och i alla fall ganska strukturerat i försvaret. Och mitt offensiva sjävförtroende fick sig en lätt klapp på axeln. Det händer inte varje årtionde att jag gör två mål i samma match.

Toppen av division ett södra blev ruskigt spännande efter Oloftsröms sudden-vinst mot Södra Dal. Det är nästan så man kissar på sig när man tänker på hur pirrigt det kommer vara för de tre översta lagen under resterande omgångar. Been there done that a couple of times faktiskt.

Nu har jag skrytit om min egen förträfflighet i varje stycke i detta inlägg. För att skapa någon slags balans vill jag uttrycka hur dum i huvudet  och ledsen jag kände mig efter att ha orsakat en hjärnskakning på en Ingelstadare. Kraften i knuffen stod inte i proportion till hur allvarligt skadan blev. Det var vanligt tufft spel framför mål men hon måste ha "stått på fel ben" och föll olyckligt, enligt domaren in i Virres stenhårda smalben. Fy fan, det var inte roligt.


(you need love) promised me delight

Nu har jag ätit den obligatoriska morgonavokadon och allt är frid och förjd och skinande rent i Torpahallen. Jag har varit ritkigt röten på innebandyplanen denna vecka och det är med både ångest och glädje jag ser fram emot morgondagens match mot trevliga Ingelstad. 

Gött att Halmstad fått ny tränare och lite positivitet, men vinst mot Färjestaden imorgon blir det icke. Annars ska det bli intressant att höra hur det går mellan Södra Dal och Olofström. Heja Skåne!




I begynnelsen skapade människorna Gud och gjorde honom till sin avbild.

Mitt favoritcitat ur Enligt Maria Magdalena. Har inget med floorball att göra. Eller har det?







.

Det är då som det stora vemodet rullar in


Urk vilken tråkig avslutning det blev mot Färjestaden. Jag skyller helt och hållet på att vi är för dåligt tränade. Min uppelvelse från plan är att motståndarna orkade springa mycket mer och mycket snabbare, speciellt sista tio då de också sprang ifrån i målprotokollet. Men det var kul att spela med det unga friska blodet från IBK. Och The MP bjöd på en del klassiker under bussresan genom Småland:

"Det var typ en tant, eller hon var kanske 23 år."

"Jag har många släktingar i Värmland. Många bor i Falun."

"Det kliar i magen."

PMS & Christer

Igår gjorde vår tränarstabs nyförvärv från Österland premiär på träningen. Det gav effekt med en gång. Kanske var det rädslan för att behöva göra tio upphopp som gjorde att träffprocenten på mål ökade markant men förhoppningsvis kommer vi snart förstå att träningarna ger så mycket mer om man är koncentrerad och har hjärnan inkopplad hela tiden.
 
- Jag har aldrig åkt buss till en bortamatch, kommenterar lagets tränare Håkansson.


305354-45

PMS & Christer heter den nya konstellation som ska föra IBF Göteborg till nya segrar i division ett södra. Från vänster: På bas: Mr Coma, ledsång Säm, trummor Pärra och på elgitarr Chrille "The Moose".

Bilden är ett kollage.
Illustration Åsa Wall.
 


Tillbaka till samtiden

Utpumpade spelare, ledare och funktionärer sov nog sött i natt efter en långhelg med Gothia Cup. Tänk att så många jobbar så hårt för att kidsen ska få lira lite. Folk som ställer upp inom idrottsrörelsen är beundransvärda.

På tal om Gothia Cup så minns jag när vi vann den under mitt första år i Älvstranden. Jag tror det blev 4-2 i finalen mot dåvarande antagonisten Frölunda. Vi firade som om vi vunnit OS. Gjorde vågen, grät. Jag var femton år. Det var liksom härligare då.

Så här på äldre dar får man inte vara med i Gothia längre och istället fixade Partille klassiska Ladies Only. Vi åkte ut i semifinal men fick tre bra fulllängdsmatcher som gav en positiv känsla inför helgens mycket viktiga match mot Färjestaden. Med några inlånade, friska fläktar från division två-laget hittade vi faktiskt ett anfallsspel. Kul.

Ikväll är det Valhalla som gäller igen. Vi har haft en löjligt långt uppehåll över jul och nyår. Ryktet från Gothia säger att golvet är lika halt som vanligt. Vaktmästaren påstår att det ska bli bra nu när handbollsvaxet förbjuds. Den som spelar får se.

Språkpolisen

Det här gillar jag. Innebandy och svenska språket förenat. Mina största intressen.


RSS 2.0