Hemma

Som den värsta av medgångssuppportrar kände jag mig som en stolt göteborgare (jag är ju dessutom inte ens från stan utan är uppväxt i kranskommunen) på Ullevi igår. Efter slutsignalen samlades samtliga unga män i hela Västsverige på Ullevis gräsmatta, så många grabbar samlade på ett och samma ställe har jag nog aldrig sett förut. Jag hade svårt att ställa mig upp för att jubla när Blåvitt gjorde mål och skyllde på svansfrakturen men de missunsamma tankarna gick också till Balders hage.

I veckan ska jag göra ett reportage på Wernbloom för Alekuriren, han är tydligen från kranskommunen han med. Han lär ju vara vrölbakfull hela veckan... Festen på stan ikväll kommer att bli en upplevelse för alla de som inte måste träna innebandy i en sleten hall ett stenkast från Avenyn.


På torsdag är det ju dags att spela klart premiärmtachen mot Surte. Det ska bli gött att bli av med den om inte för att slippa snacket så för att tabellen ska bli lite helare. En göteborgsk klättring i nämnda tabell efterfrågas.

För övrigt sällar jag mig till alla som undrar vad som låg bakom att den Pixbo-kritiska krönikan försvann från maggets hemsida.

Kommentarer
Postat av: Frida

Hmm.. tycker ändå att det är lite konstigt att du orkar sitta ner på en match på Ullevi,90minuter, men du orkar inte göra en timme inventering på ÖB.. Inte bra Åsa, inte bra.. Lite besviken faktiskt!

2007-10-29 @ 14:03:16
Postat av: Åsa

Ja det kan man tycka

2007-10-29 @ 14:57:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0