Urk.

Efter en dålig insats på flera punkter förlorade vi i lördags mot ett välspelande Färjestaden. Det började redan innan matchen där de flesta var laddade inombords men vi fick inte ihop det till en gemensam peppning av laget. Under matchen hade vi sedan svårt med positionerna i försvaret, vi slog bort många bollar i uppslepen och tog fel beslut när vi väl kom upp i anfallszon. Det blir bakläxa för samlita utom möjligtvis Sandra i målet som gjorde några goa räddningar och Sussi Ström som var en av få som gjorde rätt i anfallet.


Jag brukar inte alls klaga på domaren högt men de vi hade i helgen föll inte mig i smaken. De var alldlees för ojämna, ibland blåste de för ingenting och ibland för allting. Den enes hetsiga utspel efter 1-2-målet förstärkte kalkonbilden. Jasmine får utlopp för sin frustration när hon är på väg mot bänken genom att, vänd mot oss i laget inte domaren, högljutt förklara att målet inte borde ha godkänts. In från höger kommer då den ena domaren, galopperandes och gormandes, asförbannad på Jasmine, och skriker att hon ska gå och sätta sig. En kraftig överreaktion som inte förstärkte hans auktoritet utan snarare minskadse min respekt för honom. Förts blev jag otroligt förvånad, sedan utbröt ett dovt fniss på bänken.


Det som känns skönt efter förlusten är att slippa den fär lätta pngesten sdom infann sig efter förluster under de tidigare år jag spelat i detta laget. Då kraven och målen var högre. Vi visste att vi inte var riktigt hela vägen framme när serien startade och att vi inte kan utnyttja alla bra egenskaper vi har på bästa sätt riktigt ännu. Matchen mot Färjestaden visade på en rad saker som vi måste förbättra men jag känner inte samma panik längre.

För att göra en långa anlys kortare: Vi var dåliga, Färjestaden är jättebra i år.


Kommentarer
Postat av: Pierre

Att förlora en match är aldrig kul, men ett lag som har nio nya spelare och tre ny ledare behöver lite tid att hitta rätt. Krav och mål har säkert varit högre tidigare säsonger, men vi skall inte sluta att ställa rimliga krav på denna trupp. Att vi benämns som seriefavoriter visar bara på, jag höll på att säga okunnighet, men i alla fall brist på insikt hur länge det tar att få en i det närmaste ny trupp att prestera. Låt de andra lagen försöka att lägga pressen på oss, vi skall bara göra vårt bästa och ha roligt när vi spelar. Vad vi sen hamnar i tabellen får vi se när serien är slut, vi är gärna med och fajtas om segern på för oss nya villkor.

2007-10-08 @ 12:49:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0