polar bear

Jag har börjat ladda som satan inför helgens match. We're gonna try to shoot some hawk, skulle man kunna säga. Men inledningen av serien har visat att Stanstad är mer än poängdrottningen. Det har jag skrivit förr. Ett kompakt försvar kan leda långt.

Eftersom min blonda darling Josefin Charleson ska åka till London och headbanga sitt huvud löst så har jag jag fått en annan veteran på vänsterkanten. The Ice Bear from Mölndal. Det kommer bli grymt. Grymt bra för oss och grymt svårt för motståndarna. Left side strong side.

Svennis ska ha inflyttningfest efter matchen. Nu skriver jag det här och alla får reda på det, trots att alla tydligen inte var bjudna:

- Klockan sju är det för de som är välkomna!

***

Igår när jag skulle sova räknade jag minsann inga får. Jag gick metodiskt igenom hur jag ska dekorera våra nya rum. Den tavlan där, den lampan på den byrån med den tavlan, den vasen tillsammans med den vasen på det fönsterbrädet 15 centimeter från kanten. Extermt jobbigt.

På tal om tvångstankar så kör jag ofta tävlingar mot mig själv. Jag har skrivit om platespottnig, i våras var jag tvungen att kunna den geografiska placeringen av samtliga delstater i USA och nu håller jag på med de 44 amerikanska presidenterna, i ordning, from Washington to Obama. 

***

Det bästa med att ha en blogg är att jag får svamla och fladdra ut hur mö som helst utan att någon avbryter. Du behöver verkligen inte läsa allt.

***

Nu ska jag gå och lägga mig och inte kunna sova för att jag ska göra ett mentalt schema över allt som ska göras imorgon. Första timmen är spikad: 7.30 till 8.30: morgonpromenad med The Polar Bear. Att behöva gåt ut med hunden är lite av en never ending story. En jobbig sådan.

Kommentarer
Postat av: Filipanics

"We're gonna try to shoot some hawk" - var nog det roligaste jag har läst på länge!

2008-11-07 @ 09:39:36
URL: http://filipanics.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0