Omgång fyra

Den mest intressanta matchen i helgens omgång av söderettan är för mig Stanstad - Olofström. Jag tror att det totalt respektlösa Stanstad kan ge Olof S en knäpp på näsan. Fast tippa 1, X eller 2 vågar jag inte.

Det hade varit kul om Ingelstad fick ta lite poäng, det är ett lag som alltid varit sportsliga och trevliga. Plus att de startat en ny klubb med bara damverksamhet. Me like. 

Som vanligt har jag svårt att se hur Ljungby ska kunna rubba motståndet. Möjligtvis börjar alla andra lag underskatta dem medan de blir bättre och bättre och till slut kommer de säkert vinna över oss, bara för att jag skriver så här tråkigt om dem.

Vi möter Södradal och det är alltid jobbigt. Jag har gjort en ytterst medioker träningsvecka men de tre sista bytena på träningen igår var i alla fall godkända. Tre minuter av sex timmar. Ska skärpa till mig nu. En gång i tiden var Södradal den bittra antagonisten till RBK Göteborg och vi var så laddade inför matcherna att det sprutade dextrosol ur öronen på oss. I år är varken vi eller Södradal något storlag med superhöga målsättningar (eller vad vet jag om skåningarnas målsättning, nada) men det är ändå lite, lite extra pirrigt att åka ner till Lundatrakten och härja.

***
Lars Lagerbäck, ni har haft tre Larssons med i landslagstruppen i år - finns det några mönster att utläsa av detta faktum?
- Jo, men Larsson är ett hederligt svenskt efternamn som man kan lita på.
Kommer Wernbloom få fler chanser i VM-kvalet, hans efternamn börjar trots allt på dubbelve?
- Jag vill inte spekulera i hur truppen kommer se ut under nästa års VM-kvalmatcher, men det är klart att hans efternamn gör att han ligger bra till. Dubbelve är trots allt dubbelt så mycket som enkelve.

***

Jag kan inte släppa U19-artikeln.


Kommentarer
Postat av: Josse

Knäppis :) Jag lovar att ge dig bra passningar på vänstern imån!

2008-10-24 @ 23:53:31
Postat av: Åsa

You better

2008-10-25 @ 09:47:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0