Get over it...

Som skrivet väntar Kallsta Open i helgen och vi ska möta Karlstad, Munkfors och Årsta. Gruppindelningen leder mina tankar till elitseriekvalet 2002 då vi i Älvstranden kvalade i en grupp med just Karlstad och Munkfors (och så lilla Stanstad som för övrigt väntar i serien i år igen). Helt sjukt nog, och som jag fortfarande tror i en uppgjord match, vann Munkfors mot Karlstad i kvalseriens sista omgång vilket resulterade i att de två värmländska lagen fick platser i elitserien. Det irriterar mig fortfarande faktiskt, så här sex år senare. Jäkla värmlänningar och deras svågerpolitik. Karlstad var helt, totalt överlägsna i hela kvalet fram till sista matchen då de plötsligt förlorar mot Munkfors som snuvar oss på elitserien. Nä, det var någon form av konspiration där, usch.

Frida, du är också värmlänning, man jag får sova på din madrass i helgen ändå va?

Ett av mina skönaste mål i karriären var förresten 2-1-målet mot Stanstad i första kvalmatchen. Emma Lindberg, Mamma Gris/Bror Duktig även kallad, drev upp från backplats med boll, jag springer som jag aldrig sprungit förr mot mål och jag tror vi kommer två mot en. Emma ger mig en stenhård, perfekt passning som jag trycker upp i nättaket så att det dånar i hela Lundbystrand. Bara någon minut kvar av matchen. Total lycka i Älvstrandenlägret.

Det här är alltså mer än sex år sedan. Karriären på väg utför?

Kommentarer
Postat av: M.P

Mötte Munkfors med Pissebo, och jag gjorde hat-trick. Vi vann med typ 10-0. Att Karlstad inte vann mot dom luktar.. snus långa vägar..

Jag tror att ditt livs mål kommer i år!

2008-09-04 @ 11:29:52
URL: http://mikapersson.blogg.se/
Postat av: Åsa

Tack Persson.

2008-09-04 @ 13:50:19
Postat av: Linda

Sex år är för längesen för att jag ska minnas. Kommer inte ens ihåg resultaten från det kvalet. Det enda jag kommer ihåg är som sagt det du skrev om att Karlstad "la sig" i matchen mot Munkfors. Inte för att det spelade någon större roll för oss (lilla stanstad). Vi var inte alls förberedda på elitserien det året. Men vi lekte genom ettan. Då som nu är det dags att skapa ett steg mellan elit och div.1. Allt för en jämnare serie. Dock tror jag serien i år kommer bli riktigt jämn.

2008-09-04 @ 15:16:57
URL: http://assisten.blogg.se/
Postat av: Åsa

Jag kan inte hålla med mer. Det har behövts ett steg mellan ettan och elit i många år nu. Jag minns resultaten ganska bra, kanske mest för att vi var så nära utan att lyckas. Och jag minns att vi förlorade mot lilla Stanstad på bortaplan. Madde Holst gjorde ert segermål tror jag, och sedan gick hon till oss och kunde ha spelat i eliten om hon inte sänkt oss... Grävde sin egen grav så att säga.

2008-09-04 @ 18:04:14
Postat av: Linda igen

Ja o två år senare, skulle bara en match kvar spelas och ni skulle "bara" vinna den matchen (som i förhand var en "enkel" match) och därmed vinna serien och få kvala. Jag och sanna skulle komma upp till gbg och älvalaget. Så går ni o förlorar. (fast du kanske var i östra då?) vi som var stensäkra på att vi skulle spela i elit till nästa säsong.. men icke.

2008-09-04 @ 23:37:19
URL: http://assisten.blogg.se/
Postat av: Åsa

Det som är väldigt jobbigt med det året är att jag kom tillbaka till Älvstranden från Östra för de två sista matcherna. Jag skulle vara en liten förstärkning som bara säkrade seriesegern ännu mer. Men så förlorade vi båda matcherna. Sista var mot Bräckan med Mamma Tina i spetsen, de hade redan åkt ur. Fy fan.

2008-09-05 @ 10:53:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0