Vilken soppa!

Jag fattar inte riktigt. Det blir alltså ingen dammatch i tv på lördag?

Fy fan vad pinsamt.

Jag kan hålla med Fasth i hans kritik. Jag ifrågasätter också viljan hos klubbarna. Men samtidigt vet jag hur jävligt folk som ställer upp ute i föreningarna kan ha det med organisationen. Se bara på vår egna damansvariga som ensam, med bara lite hjälp av några pojkvänner, fixade vårt elitseriekval. Hon gick nästan in i väggen för en match med några hundra på läktaren.

MEN, om ett lag i min klubb hade fått chansen att spela i tv hade jag gjort allt vad jag kunnat för att ställa in det andra jag planerat in på påskafton. Jag trodde att viljan var större i elitklubbar. Om jag varit ansvarig hade jag fanimej krävt att veta vad som kan vara viktigare. För mig är det dödsjuk, dödsfall, föda barn och kanske bröllop som får gå före innebandyn. Så har det alltid varit och det är bara de två sista åren som jag har fått ut några ynka kronor ekonomiskt på idrotten.

Kanske ska man inte uttala sig om hur andra prioriterar. Speciellt inte om de inte får speciellt höga arvoden. Det är bara jävligt olyckligt att det ska bli så här när vi väl fick innebandy på tv.

Jag fick rätt i det där att tv4 kan stoppa upp sina ynka två damsändningar i röven - Falun, Iksu, Rönnby och Balrog trycker upp den åt er.

Hur fan kan ingen av dessa fyra klubbar fixa det? Arbetsgången är mycket riktigt märklig. Läser man denna artikel får man en invecklad bild av situationen. En soppa är vad det är. Och det är Kalle Anka som sitter och surplar i sig den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0