kval baby

Man har ju hört en del att vi inte har i ett elitseriekval att göra och jag måste säga att jag inte riktigt förstår argumenten. Om vi är för dåliga så kommer det visa sig, men ska vi skänka bort seriesegern bara för att vi nog inte platsar i eliserien? Ska vi inte spela kvalmatcherna? Kan vi hjälpa att vi råkade vinna serien och att det innebär att man måste kvala?

Retoriska frågor som alla besvaras med ett nej. Vi satsade inte på't men var ändock tillräckligt bra för att ta fler poäng än Olofström.

Det är ju precis samma sak med Marstrand och alla som uttryckt att de inte har i ettan att göra. Om laget gör sitt bästa och vinner matcher och råkar hamna så i serien att man får avancera - ska de tacka nej till det då? Marstrand kan väl inte hjälpa att de är såpass mycket bättre än de andra lagen i serien att de kniper uppflyttningsplatsen? (Och att Pixbo inte får gå upp.) 

Jag har kvalat till elitserien två gånger förut och misslyckats båda gångerna. Jag har spelat hopplösa bottenmatcher i elitserien med både Älvstranden och Östra och hamnat tvärsist i tabellen. Kom inte till mig och snacka om vad som krävs där uppe. Jag vet.

Jag har ingen aning om hur bra Lockerud är. Det vet jag den 13 mars. Men jag har ett mycket fint minne av detta härliga lag från Mariestad.

Det var hemmapremiär med Östra SK i elitserien 2003. Vi vann över Lockerud i D-hallen i Jönköpings idrottshus och jag blev matchens lirare med ett mål och två assist. Efter matchen kom Johanna Ekeroth herself fram till mig och sa att jag gjort en jättebra match. Självaste Ekeroth kom fram till mig, Åsa Kristiansson från Älvängen, och sa att jag var bra. Rakt i ögonen såg hon mig och sa det. Legondary. Sedan rådde det SM-guld-stämning i omklädningsrummet. Stimmigt, ångigt och härligt var det. 


Det ska bli jättekul att kvala.

Kommentarer
Postat av: G.

Vet inte om jag vill säga lycka till då IBF för mig fortfarande är RBK och därmed ännu ett kärt hatobjekt...men andra i familjen kommer säkert hojta högst i hallen...vanligt fenomen i hushållet Nodlycke!);-)



Det kommer i vilket fall vara en välbesökt tillställning kan jag lova. Många som redan nu pratar om er match!



Lockerud är riktigt vassa...såg dem på försäsongen mot Pixbo och redan då vann de enkelt trots att Ekeroth och några av de andra stjärnorna vilade. Tufft, jämnt och mycket snygg-innebandy hoppas man som publik på!



p.s....och angående Marstrand så är det nästan att man vill spela ett år till bara för att få spöa skiten ur vissa division 1-divor i den nya hallen! Blogg-ägaren naturligtvis undatagen!;-) d.s.

2009-02-24 @ 15:13:16
Postat av: L

Jag håller som vanligt med om allt du skriver. Vad jag inte förstår är varför jag blev "tvungen" att försvara er på min blogg. Jag hejar på er och jag tror att ni kan ge dem en jävla fight. Jag blir gärna uppdaterad om kvaltider..

2009-02-24 @ 18:45:04
URL: http://assisten.blogg.se/
Postat av: Anonym

G.

Jag räknar kaxigt med både ditt och makens stöd från läktaren :)



L

Kanske behövde du försvara oss för att kommentaren byggdes på lösa argument och ostadiga grunder. tack för det iaf!

2009-02-25 @ 11:47:05
Postat av: Koppen

Kör hårt i kvalet.

2009-02-25 @ 12:37:38
Postat av: simonsson

Fler Elit lag i GBG, jaaaaaaa=)Kämpa på!!!

2009-02-25 @ 14:16:03
Postat av: Niklas Malmgren

Folk är roliga! har man vunnit serien så är det väl just då man HAR i ett kval att göra?



Jag trodde det var så i alla fall!



Vinner man har man där att göra, enkelt!

2009-02-26 @ 11:48:10
URL: http://nickem.blogg.se/
Postat av: Bira

Jag hejar på er!! Det kommer säkert gå hur bra som helst. Som sagt, skrällar är dom bästa! :)

2009-02-26 @ 16:56:16
URL: http://filipanics.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0