mästarinnorna

Som vanligt utesluter innebandymagget damerna från sin bevakning. Jag fattar inte varför en stor, populär och seriös mediaaktör gör så. Senaste fadäsen är att man orkat räkna ihop divison ettornas assistkungar men inte drottningar. Så jag fick göra't själv:

1. Stina Svensson, Ingelstad/Växjö, 26 assist (tot 40 poäng)
2. Johanna Ekeroth, Lockerud, 24 assist (tot 45)
3. Ida Linné, RIG Umeå, 23 assist (tot 34)
4. Tina Lundmark, Skellefteå, 21 assist (tot 21)
5. Louise Wickström, Oibk, 19 assist (tot 40)
6. Linette Kouru, Sten Sture, 18 assist (tot 26)
7. Kristin Gustafsson, Kumla, 17 assist (tot 22)
8. Charlotte Karlberg, Sten Sture, 16 assist (tot 20)

Så, de åtta bästa assistgivarna i divison ett. Bra jobbat, brudar!




Jag hörde publikens vrål
när du gjorde mål.
Min känsla är vass
ännu en gång har jag givit en målgivande pass.

(Poesi signerad Åsa Kristiansson anno 1990-tal då jag brukade passa min bästis Emma som drämde upp bollen i nättaket.)

Kommentarer
Postat av: Charlotte Karlberg, Sten Sture

Tur att det är någon som räknar de viktiga poängen när ingen annan tar sig tid! Tack! =)

2009-03-11 @ 22:27:37
Postat av: Åsa

Det var snabbt gjort. Varsågod!

2009-03-12 @ 10:21:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0